Печели с Опознай.bg

Трупай точки и ги осребри за бъдещи покупки в Grabo.bg

Научи повече »
Рейтинг:
5.0 / 1 оценка
Виж още събития
Места за нощувка наблизо
Места за хапване наблизо

Tеатър "Българска армия" - София

София
умерен дъжд 17°C
5 дневна прогноза
16 юли 11° / 17° днес 10° / 21° 18 юли 10° / 23° 19 юли 13° / 25° 20 юли 13° / 23°
557м. н.в.
преглеждания за последните 30 дни 45
преглеждания за целия период 1397
Дата на публикуване 21.03.2015г.
Сградата на днешният театър "Българска армия", разположена в самия център на София, е построена през далечната 1936 година и е функционирала, като популярния през 30-те години на миналия век киносалон "Роял".

По време на бомбардировките през Втората световна война сградата е била почти разрушена, но в последствие през 1950 след неколкократни реконструкции е превърната в театър с основен салон за 500 зрители и камерна зала с 60 места.
Прочети още
Сподели този обект:
Източник:
Работно Време:

Понеделник-Неделя: 11:00-19:00ч

Телефон:

02 987 23 03

Адрес:
София, ул. "Георги С. Раковски" 98
Виж карта

Популярни оферти

Grabo.bg Вълнуващият спектакъл "Времето е спряло" с режисьор Ивайло Христов - на 20 Юли
30 бр. 8 бр.
Валидност на ваучера:
20 Юли 2019 (Събота)
Към офертата
Grabo.bg Постановката "Дневникът на един луд" по Гогол - на 19 Юли
34 бр. 88:88:88 7 бр.
Валидност на ваучера:
19 Юли 2019 (Петък)
Към офертата
Grabo.bg Гледайте постановката "Договор 2019" - на 24 Юли
37 бр. 11 бр. 1 бр.
Валидност на ваучера:
24 Юли 2019 (Сряда)
Към офертата
Представления: "Верига от думи" дата на събитието: Пн, 16 Септември 2019 ВЕРИГА ОТ ДУМИ - ГОСТУВА ДКТ-ХАСКОВО Театър "Българска армия" Автор: Жорди Галсеран Режисьор: Лиза Шопова Сценография: Антония Попова Музика: Петър Дундаков Превод: Нева Мичева Участват: Христо Шопов, Гергана Данданова Христо Шопов и Гергана Данданова се включват заедно, този път на театралната сцена, в нов и интригуващ проект. Провокирани от една от най-популярните и успешни пиеси на Жорди Галсеран, актьорите успяват да представят по блестящ начин драматичните образи на своите герои и да подарят на публиката един вълнуващ и изпълнен с обрати психотрилър. Водени от своя богат сценичен опит, те успяват да навлязат дълбоко в най-тъмните води на човешката психика, където плуват безброй страхове, сенчести чувства и нетрансформирани травми. Зрителят се превръща и в наблюдател, и в съучастник в едно напрегнато действие и силен диалог, допълван от внезапни екзистенциални размишления, пулсиращи въпроси и ескалиращи емоции. Отношения, които провокират агресия, живот между болката и удоволствието, между страха и освобождението. Но някъде, в основата на тази външно изразена жестокост, във верига от действия и поведенчески реакции, всъщност, стои любовта или представата за нея. „Верига от думи“ е примката, в която са способни да ни уловят поредица от драматични житейски събития и действия. История за склонността на тъмна ни същност към крайности в своите манипулативни похвати. Може ли личната интерпретация на дадена ситуация да бъде достоверна и правилна? Какви роли играем със себе си и с другите? Могат ли маските да бъдат напълно свалени? Репликите в пиесата наподобяват истински ожесточена, динамична и непредвидима игра на пинг-понг между Рамон и Лаура . Какво се случва, когато всички задръжки, които ни налага обществото и личните ни представи – падат? Какъв може да финалът, когато няма правила и граници?… Какво провокира човека да отвори най-тъмната страна на своята душа? Кой е кодът, който задейства този обрат?
16 сеп Представления: "Верига от думи"
Представления: "Детектив" дата на събитието: Вт, 17 Септември 2019 ДЕТЕКТИВ Театър "Българска армия" Автор: Антъни Шафър Режисьор: Надежда Асенова Сценография и костюми: Кънчо Касабов Музика: Дони - Добрин Векилов Участват: Иван Радоев, Дони - Добрин Векилов С динамичен диалог, неочаквани обрати и с интелигентното чувство за хумор наАнтъни Шафър, „Dетектив“ е предизвикателство както за публиката, така и за актьорите. На сцената на Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” в ИГРАТА - „Dетектив“ влизат Иван Радоев и Добрин Векилов – ДОНИ, режисирани от Надя Асенова, в сценичната среда и мултимедията на Кънчо Касабов. Пиесата на Антани Шафър има зашеметяващ успех. На сцената на театър „Сент Мартин” достига рекордните 2 359 представления в Лондон, както и 2 000 на Бродуей, където печели наградата „Тони” за най-добра пиеса на 1970 година. Две години по-късно по нея се снима трълърът „Частен детектив“ („Копой“). „Dетектив“ е криминале. Игра за двама мъже, които искат да премерят силите си, характерите си, егото си. Състезание, което на моменти минава всякакви граници и се превръща в игра на живот и смърт. В духа на доброто криминале, нито едно действие не е окончателно и никой не може да отгатне следващия ход на играчите. „- Значи, Вие смятате брака за игра, сър? - Не брака, инспекторе, а секса. Сексът е играта, а бракът е наказанието.“ Играта няма правила. Театър, покер, интелектуална схватка – всички средства са в действие за да има надмощие. Иван Радоев споделя за своя персонаж: „Майло влиза в тази игра с чисто сърце, но дали ще излезе по същия начин? Двама мъже играят, да го наречем най-общо – мач – със завиден спортен хъс. Ще останете изненадани от тяхната изобретателност и вярвам, ще се забавлявате, както се забавлявахме и ние, докато работихме по спектакъла, а и сега, когато продължаваме да го развиваме. И да, не става дума само за жени…“ Сигурно много хора с изненада ще установят името на Добрин Векилов - ДОНИ, в афиша на пиесата “Dетектив”. Самият той казва: „Приех, защото се изкуших, защото повярвах в преценката на режисьора и в партньорството на дългогодишния ми приятел Иван Радоев, а и защото изпитвам себе си, в този уникален текст на Антъни Шафър. Както казва героят ми Андрю Уайк: “Най-краткия път към сърцето на всеки мъж минава, през унижението”.”
17 сеп Представления: "Детектив"
Представления: "Черна комедия" дата на събитието: Ср, 18 Септември 2019 Автор: Питър Шафър Постановка: Иван Урумов Сценография: Красимир Вълканов Костюми: Мария Диманова Музика: Дони - Добрин Векилов Пластика: Камен Иванов Участват: Веселин Анчев, Луизабел Николова, Анастасия Ингилизова, Георги Къркеланов, Владислав Виолинов, Евелин Костова, Моньо Монев "Черна комедия" е считана за една от най-смешните комедии, създадени през втората половина на 20 век. Още с първата си премиера в Националния театър в Лондон през 1965 година, спектакълът се превръща в истински хит, а скоро печели и публиката по целия свят. "Черна комедия" е един безумен фарс, който се разиграва… на ТЪМНО. Да, имено ТЪМНОТО е в главната роля на комедията. Но какво се случва когато ТЪМНОТО е СВЕТЛО, а светлината се превърне в мрак? Логичният въпрос "На какво е способен човек, когато знае, че никой не го вижда?" е в основата на онзи механизъм, който през цялото действие на спектакъла провокира смеха в "Черна комедия" в Театър "Българска армия". Една на пръв поглед обикновена авария в електрозахранването поражда куп смешни ситуации и неочаквани обрати, в които са замесени привлекателен млад скулптор (Веселин Анчев), бъдещата годеница (Луизабел Николова), бившата любовница (Евелин Костова), властния баща-военен (Георги Къркеланов), един изтънчен съсед (Владислав Виолинов), една пияна стара мома (Анастасия Ингилизова) и богат меценат-милионер (Моню Монев-гост). Както във всяка добра комедия и в тази героите се оплитат в смешни ситуации, а недоразуменията в ТЪМНОТО са причина за още по-комични обърквания. Режисьор на спектакъла е Иван Урумов, който споделя: "Пиесата "Черна комедия" е изключителен образец. В такава комедия се изисква особен вид концентрация, изобретателност и много добри актьори, каквито със сигурност ще видите на сцената на Театър "Българска армия". "Черна комедия" - ще паднете от смях, а отговорността за това, редом с актьорите и режисьора, споделя и целия творчески екип на представлението: Мария Диманова - костюми, Добрин Векилов-ДОНИ - музика, Камен Иванов - пластика.
18 сеп Представления: "Черна комедия"
Представления: "Вкус на мед" дата на събитието: Пт, 27 Септември 2019 Автор: Шийла Дилейни Постановка: Красимир Спасов Сценография: Красимир Вълканов Костюми: Мария Диманова Музикално оформление: Сашо Младенов Участват: Стефка Янорова, Гергана Плетньова, Стойко Пеев, Владислав Виолинов, Владимир Матеев Още с първата си поява на сцена през 1958 година, „Вкус на мед” предизвиква истинска буря. Замислена като роман от 19-годишната Шийла Дилейни и преработена набързо за сцена, пиесата оказва дълбоко и трайно въздействие върху британската поп култура и вдъхновява артисти от класата на „Битълс”. В този период, в края на 50-те и началото на 60-те години на миналия век – време, запечатано в историята като времето на „сърдитите млади хора”, Шийла Дилейни е водена и от идеята да съживи театъра и в него да се заговори за неща, които до този момент са нямали място на сцената. И така във „Вкус на мед” за пръв път от сцената се говори честно и открито за живота на средната класа, засягат се теми като междурасова любов, бременна тийнейджърка и се извежда на сцената герой гей. Всичко това шокира, но и възхищава публиката и донася моментално слава на авторката й. И до днес пиесата не спира да се препечатва и да се поставя. А когато през 1980г. я включват в гимназиалната програма, новите поколения млади са готови да се идентифицират с главната героиня Джо. Сюжетът на пиесата „Вкус на мед” разказва за 18-годишната Джозефин, която живее с майка си, увлечена много повече от новия си любовник – с 10 години по-млад от нея, отколкото от живота на дъщеря си. Водена от порива да изживее романтиката на първата любов, да усети „вкуса на мед”, Джо намира нежност при чернокожия моряк Джими… В сюжета на пиесата не се набляга толкова на материалните нужди, колкото на душевните травми, нанесени на младите от студено-пресметливата действителност. Писана във времената на „сърдитите млади хора”, когато самата авторка е на 19 години, пиесата оставя у зрителите усещането за отмъщението на обществото спрямо младите хора и техния наивен стремеж към щастие и тяхната повишена емоционалност при възприемане на света, противоречаща на благоразумния компромис. За първи път названието „сърдити млади хора” е употребено по повод пиесата на Джон Осбърн „Обърни се с гняв назад”. Като любопитен факт можем да отбележим, че това е пиесата, с която режисьорът Красимир Спасов като младеж яростно и категорично заявява себе в самото начало на своята театрална кариера. И до днес, когато отново светът е запалил фитила на социалния протест и търси път за преодоляване на един нов вид самота и отчуждение, режисьорът Красимир Спасов се вдъхновява от гневния протест срещу съсловните прегради, лицемерието и несправедливостта. Повече от 60 години след написването, „ВКУС НА МЕД” звучи по-актуално от всякога. В постановката на режисьора Красимир Спасов, на сцената ще видим: СТЕФКА ЯНОРОВА, ГЕРГАНА ПЛЕТНЬОВА, СТОЙКО ПЕЕВ, ВЛАДИСЛАВ ВИОЛИНОВ и ВЛАДИМИР МАТЕЕВ (гост).
27 сеп Представления: "Вкус на мед"
20 сеп Представления: "Дама Пика"
Представления: "Много шум за нищо" дата на събитието: Вт, 24 Септември 2019 МНОГО ШУМ ЗА НИЩО Автор: Уилям Шекспир Постановка: Музика: Стефан Вълдобрев Сценография и костюми: Радина Близнакова Пластика: Татяна Соколова Участват: Иван Радоев, Асен Кобиларов, Гергана Данданова, Анастасия Ингилизова, Евелин Костова, Веселин Ранков, Милен Миланов, Ненчо Илчев, Георги Къркеланов, Александър Дойнов, Мимоза Базова, Мирослав Пашов, Стойко Пеев, Георги Новаков, Калин Иванов, Йордан Алексиев, Йордан Ръсин “Любовта тук е и като предложение да се случи, и като възможност да се постигне. А основанията това да стане са наглед повече от благоприятни: млади хора, обладани от любовно чувство, съответните любовно-еротични игри, за да бъде то – чувството, активирано, затвърдено, възнаградено с взаимност и накрая успокоено в щастлив брачен съюз. Но, както винаги при Шекспир, цялото това романтично описание се оказа една голяма привидност. Всъщност “Много шум за нищо” е текст за невъзможността любовта да се случи, да се постигне, да се разкаже. “Много шум за нищо” не е афоризъм, който с дяволита усмивка разрешава дребни любовни недоразумения, а метафора на безплодните усилия на човешкото същество да намери себе си в едни враждебен и хаотичен свят.” Красимир Спасов Вече 400 години “Много шум за нищо” покорява и заразява с дръзкото младежко привличане, с любовно опиянение, без да спестява болката и слисването, когато това опиянение свали лъжливата си лекомислена маска. Комедията се издига до философското познание за човешката природа и за любовта и не престава да вълнува зрителите. Песента към спектакъла “Рай” е емблематична за Стефан Вълдобрев и за неговите изяви като певец и композитор. Звездите на Иван РАДОЕВ, Стефания КОЛЕВА, Камен ДОНЕВ, Георги КЪРКЕЛАНОВ, Кристина ЯНЕВА, Анастасия ИНГИЛИЗОВА и Иван ЛАСКИН изгряха в тази пиеса. Премиерата на пиесата в Театър "Българска армия" е на 18.12.1997 г.
24 сеп Представления: "Много шум за нищо"
Представления: "Ножица - трепач" дата на събитието: Ср, 25 Септември 2019 НОЖИЦА - ТРЕПАЧ Театър "Българска армия" Автор: Брус Джордан и Мерилин Ейбръмс Постановка: Проф. Д-Р Ивайло Христов Сценография: Нина Пашова Музика: Дони - Добрин Векилов Костюми: Кремена Халваджиян Превод: Златна Костова Участват: Веселин Ранков, Георги Къркеланов, Стефания Колева, Ненчо Илчев, Иван Радоев, Гергана Данданова, Александър Дойнов Ти, който четеш тези редове, не си просто зрител! Ти имаш уникалния шанс да бъдеш сценарист и режисьор на това, което ти предстои да видиш. Какво е то? “Ножица-трепач” е една пиеса, в която всяка вечер се извършва убийство. Жертвата е известна пианистка, а заподозрени са всички, които са я познавали. Всеки от тях има мотив, но извършителят е един. Започва разследване, в което и ти можеш да участваш и да решиш отговора на загадката. “Ножица-трепач” е уникално динамично представление, което нито веднъж не се повтаря. Защото всеки път действието взема различен обрат. Благодарение на теб- зрителя. “Ножица-трепач” е любимата комедия на Америка. Играна е повече от прочутите спектакли “Котките” и “Клетниците”. “Ножица-трепач” е гледана от 6 000 000 души по света и счупи рекордите по зрителски интерес и в България. На 24 ноември спектакълът се изигра за 100-ен път на сцената на театър "Българска армия".Формулата на този успех стъпва на касовата американска комедия с отворен финал. За зрителите остава удоволствието да разнищват едно престъпление и сами да определят с гласуване каква да бъде развръзката на криминалното уравнение. За пръв път на софийска сцена методът на интерактивното представление е поднесен от бляскав букет от актьори, които заслужено събират овациите за несъмненото им умение да импровизират, да забавляват и разсмиват и най-резервирания зрител. Представлението е създадено като копродукция между Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” и "Сити ПРОДАКШЪНС".
25 сеп Представления: "Ножица - трепач"
Представления: "Швейк" дата на събитието: Чт, 26 Септември 2019 Швейк Театър "Българска армия" Автор: Юрий Дачев по мотиви от романа Постановка: Бина Харалампиева Сценография и костюми: Петя Стойкова Музика: Мартин Каров Фотограф: Симон Варсано Участват: Герасим Георгиев - Геро, Валентин Танев Напоследък все по-често търся на сцената герои, с които да ми се прииска да изпием заедно по чаша бира и да си побъбрим. Хамлет не е сред тях, Едип още по-малко. Виж, Швейк е друга работа. Затова го извиках от страниците на Хашек. Добър до глупост, а не добър от глупост. Добър и велик, велик с добротата си. Швейк е преживял всички патила на света. Войни, кризи, лицемерни величества, похотливи хазяйки, доносници и попове… И продължава да крачи, непрекъснато затягайки колана на войнишкия панталон, който не му е по мярка. Препъва се и кани наляво и надясно на чаша бира в шест часа след войната... Да, много искам да пия бира с Швейк. Сега! Не в шест часа след поредната катастрофа, в която са ни натикали гадните умници, които подреждат света и живота ни. Сега! Да слушам историите му, да пия бира и кураж, а около нас философски да лаят неговите прекрасни куци кучета… Искам да го слушам дълго. Затова, келнер, за да не се разкарвате, донесете направо по три бири! Юрий Дачев
26 сеп Представления: "Швейк"
Представления: "След репетицията" дата на събитието: Чт, 26 Септември 2019 СЛЕД РЕПЕТИЦИЯТА Театър "Българска армия" Автор: Ингмар Бергман Превод: Васа Ганчева Режисьор: Валентин Ганев Сценография: Красимир Вълканов Костюми: Мария Диманова Музика: Слав Бистрев Участват: Веселин Ранков, Стефка Янорова, Гергана Плетньова За пиесата "СЛЕД РЕПЕТИЦИЯТА" Ингмар Бергман казва: "Това е произведение, което представлява моя откровен опит да бъда откровен." Театралната критика открива в тази пиеса любовна изповед – „театър за театъра”, в който актьорите играят актьори, а техните превъплащения,страсти иилюзии се лутатмежду живота в реалността иживота на сцената. Режисьорът на спектакъла, Валентин Ганев споделя: "Репетицията е повторение, проба, търсене, лутане, откриване, фантазия, бълнуване, страст, пот, смях, радост и мъка... - ЖИВОТ. Какво идва след репетициите? Представление. Ако погледнем на човешкия живот като на репетиция, след нея идва голямото представяне... пред безкрая... или по-нататък... Къде е това след края на безкрая?..." „СЛЕД РЕПЕТИЦИЯТА” е… история за режисьор и две актриси. Би могло да се разкаже и така. Но как да опишеш емоциите на Артиста? Как да обрисуваш тънката граница между реалността, съня, спомена, мечтата…? Дали днешната любов не е просто носталгичен опит да преживеем отново отминалата? Имало ли е любов, или е било само роля?
26 сеп Представления: "След репетицията"
Представления: "Колко е важно да бъдеш сериозен" дата на събитието: Сб, 28 Септември 2019 Автор: Оскар Уайлд Сценична адаптация и постановка: Красимир Спасов Сценография: Марина Райчинова Музика: Асен Аврамов Участват: Владислав Виолинов, Тигран Торосян, Антоанета Добрева – Нети, Анастасия Ингилизова, Георги Къркеланов, Веселин Ранков, Мимоза Базова, Пламена Гетова, Калин Иванов Оскар Уайлд обичал да повтаря: “Изкуството е единственото сериозно нещо на този свят, а творецът - единственият човек, който никога не е сериозен”. “Колко е важно да бъдеш сериозен” е най-виртуозно забавната комедия на Уайлд. Сюжетът на пиесата се завърта около сърдечните вълнения на две млади аристократични двоайки. В преследване на любовта си те устремно прелитат през комични недоразумения и абсурдни препятствия. Например - играта с името Ърнест (в превод на български - сериозен), което се оказва абсолютно условие за взаимна щастлива любов...Или пък - как в едно благородно английско семейство ще влезе млад мъж с неизвестен произход, за когото се знае само, че е намерен в пътна чанта в гардероба на гара “Виктория”... Всички участници в тази несериозна игра със сериозни неща са остроумни, духовити, преизпълнени с ведро желание за живот и щастие. Елегантен каприз на случайността, която си играе с любовта... Едно представление, което ще ви достави удоволствието на чаша шампанско - опияняващо и игриво.
28 сеп Представления: "Колко е важно да бъдеш сериозен"
Представления: "Една нощ с теб" дата на събитието: Сб, 28 Септември 2019 ЕДНА НОЩ С ТЕБ Театър "Българска армия" Автор: Майкъл Уелър Сценография и костюми: Красимир Вълканов Участват: Стефка Янорова, Георги Кадурин "Една нощ с теб" – една особена история ... история за любов между средностатистически мъж и жена, Адам и Линди, американци. История, която разказва за не-възможно събиране, съжителство, за не-възможна любов. И не защото двамата са на около 50, не защото живеят далеч един от друг, не защото са неподходящи един за друг, не и защото имат различни възгледи за живота, хората и брака, нито различни духовни нагласи, не защото недостатъчно се желаят и обичат, не защото нямат готовност да поправят сторените грешки в своя личен живот, както и онази, която ги е разделила преди десет години в Ню Йорк. Не! А защото времето е срещу тях. Всъщност, това е история най-вече за неотменимия, неспирен поток на времето в човешкото битие, както и за пораженията, които то нанася върху човешките съществувания, съдби, емоционални природи и особено върху възможностите за постигане на щастие. Това е история за сложната мрежа от обвързаности, задължения, навици, семейни и обществени конвенции, в които „протичащото време” е заплело тези трогателно влюбени и неудовлетворени човешки същества. Мрежата на един целесъобразен, защитен житейски конформизъм, от който те реално не могат да се отскубнат и да променят хода на неудачния си интимен живот. Тук действа механизмът на прословутия Шекспиров синдром, наречен „поболяващото време”. Сюжетът се гради и върху още един феномен – колкото повече Линди и Адам възкресяват, макар трудно и болезнено, своята Ню Йоркска Love Story, толкова повече тя се превръща в съпротива, макар и неосъзнавана, срещу конвенционалностите от живота на човека в модерното постиндустриално време. И колкото повече те се оплитат в прагматичните аргументи на своя конформизъм, в дискусиите кой модел е по-подходящ да запази връзката им, толкова повече любовният им порив нараства и експлодира в това, което наричаме „екзистенциален бунт”. Бунт срещу конформисткото статукво, но и опит да се неутрализира потока на „поразяващото като проказа Време”. Бунт, който Линди и Адам извършват спонтанно, водени от нарастващата енергия на любовното си чувство и на порива за лично щастие. „Една нощ с теб” е любовна мелодрама, която предлага два финала, идентични по форма, но различни по смисъл. Единият, в края на първо действие, може да се интерпретира като „следва непосредствено продължение”, а вторият, в края на пиесата, също предполага „следва продължение”, но в никакъв случай „непосредствено”, а най-вероятно след още десет години. Типичен „отворен” Чехов финал. Красимир Спасов P.S. Посвещавам спектакъла на своята любима и непрежалима съпруга Катя Петкова.
28 сеп Представления: "Една нощ с теб"
Представления: "Да разлаем кучетата" дата на събитието: Нд, 29 Септември 2019 Автор: Емил Атанасов Творчески екип: Режисьор: Иван Урумов Сценография и костюми: Нина Пашова Музика: Добрин Векилов - Дони Фотограф: Иван Дончев Плакат: Радослава Боор Актьори: Милен Миланов Васил Михайлов Иван Налбантов Стефка Янорова Борислав Стоилов Георги Кадурин Веселин Анчев Тигран Торосян Георги Къркеланов Гергана Данданова Анастасия Ингилизова Мирослав Пашов Асен Кобиларов „Световна глобализация или национална идентичност?” – това е въпросът! Все по-често тези основни за човека и обществото фактори застават на две срещуположни, враждуващи страни. Хората и обществата в съвременния свят, като че ли изпадат в заблудата, че за да живеем заедно в едно „голямо село” трябва задължително и априори да изповядваме едни и същи ценности, вери, морални догми и да имаме едва ли не една и съща представа за това как да съществуваме. Това означава тотално да се унифицираме и обезличим, което ми се струва твърде опасна и позната идеология. И още по-страшното е, че това не се налага от някъде високо, от някой голям и силен, а започва да става един вид по вътрешно убеждение, като някакъв естествен подбор. А в своята същност, човекът е създаден да бъде различен и уникален. И обществата по своя национален, религиозен, както и по-какъвто и да било друг обединяващ ги признак, всъщност са създадени да бъдат различни. И именно всички тези различия ни правят индивидуални, уникални и точно за това ценни и нужни едни другиму. Ето защо, всеки със своята неповторима идентичност може да бъде ценен и ценен в това глобално село, в което цветното и пъстрото, а не сивото и скучното правят съществуването ни богато и красиво. Значи, вероятно смисълът е да се учим и обогатяваме взаимно, а не да се конфронтираме и делим заради това че сме различни. Следователно, въпросът не е: „… или …”, а е световна глобализация и национална идентичност – заедно и поотделно. Приятно гледане! Иван Урумов
29 сеп Представления: "Да разлаем кучетата"
Представления: "Железният светилник" дата на събитието: Пн, 30 Септември 2019 Автор: Димитър Талев Постановка: Асен Шопов Сценография: Асен Шопов Костюми: Цвета Маринова Музикално оформление: Асен Шопов Фотограф: Иван Дончев Участват: Васил Михайлов, Владислав Виолинов, Гергана Данданова, Явор Бахаров, Антоанета Добрева – Нети, Георги Кадурин, Луизабел Николова, Нели Монеджикова, Стойко Пеев, Милен Миланов, Георги Къркеланов, Стефка Янорова, Тигран Торосян, Иван Налбантов, Радосвета Василева, Мирослав Пашов, Йордан Алексиев Tалев и „Железният светилник” Да четеш Талев е изключително удоволствие, да го поставиш на сцена - изключително предизвикателство, което не носи задължително гаранция за успех. И все пак, добре би било, ако успееш, макар и само да се докоснеш до неговото човеколюбие, до неговото родолюбие, до гордостта, която изпитва от единението си с народа, който го е родил и голготата, която е преживял, отдавайки му цялата си творческа енергия. Запалването на „железния светилник” разпръсква мрака в душите на неговите герои, събужда националното самосъзнание, жаждата за живот, свобода и творчество. Ето защо днес, когато нацията се тресе от противоречия, когато се топи като свещ и живее с мисълта за оцеляване, натоварена с чувството, че всичко се разпада, че децата ни изоставят и какво ли не още ... именно днес, няма по-подходящ автор и по-нужно заглавие, което театърът да отправи като послание към своите зрители. Асен Шопов
30 сеп Представления: "Железният светилник"
Представления: "Басейнът" дата на събитието: Пн, 30 Септември 2019 БАСЕЙНЪТ КАМЕРНА СЦЕНА МИРАКЪЛ Театър "Българска армия" Автор: Щефан Фьогел Постановка: Атанас Атанасов Сценография и костюми: Нина Пашова Музика: Дони - Добрин Векилов Участват: Мимоза Базова, Веселин Анчев, Анастасия Ингилизова, Асен Кобиларов, Евелин Костова Комедията „БАСЕЙНЪТ” оживява за първи път на българска сцена с постановката на Атанас Атанасов и актьорите Мимоза Базова, Веселин Анчев, Анастасия Ингилизова, Асен Кобиларов и Евелин Костова, които в театралната среда на сценографа Нина Пашова и музиката на Добрин Векилов – Дони, вдъхват допълнителна доза хумор в комедията на Щефан Фьогел. Щефан Фьогел е вече познат у нас. Един от най-търсените немскоезични автори спечели симпатиите и на българската публика. Обяснението е много просто. То се крие във факта, че авторът е превърнал забавлението в своя професия. Той пише вече от двайсет години. Започва като на шега с кратки кабаретни текстове, които съчинява и в които участва заедно със сестра си. Постепенно осъзнава, че това занимание му носи огромно удоволствие и така от 1993 година работи като писател и актьор. Бързо става известен в Европа с комедиите си, които са повече от двайсет. Те се играят в Австрия, Германия, Швейцария, Чехия, Словакия, Полша, България.Умението му да владее до съвършенство всички комедийни правила в драматургията и характерния му жив диалог, получават висока оценка навсякъде. Иначе, роденият през 1969 година в Блуденц (Австрия) Щефан Фьогел има съвсем различно образование. Той завършва бизнес информатика в Цюрих, но рано след своето дипломиране се ориентира към театъра. В процеса на самото писане, Фьогел се стреми максимално да си доставя удоволствие, влизайки в ролята на първи зрител. „Комедията като жанр позволява да бъдат преодолени всички табута” – казва Щефан Фьогел и с пиесата „БАСЕЙНЪТ” отново доказва, че няма тема, която да не е подходяща за комедия. А героите – в типичния за автора стил, попадат във водовъртеж от комични ситуации и изненадващи обрати, които провокират много смях и забава, но и сериозни мисли за смисъла на човешкия живот. „Когато за първи път прочетох „Басейнът“ си спомних как на 60 години скочих с бънджи. Няколко месеца след това опитах полет с делтапланер, а на 61 скочих с парашут… Не зная дали ще се престраша да вляза в морето без плавници. Възможно е… Вероятно трябва да ми попадне още една подобна пиеса, или отново да видя Ален Делон в „Роко и неговите братя“, за да преодолея баналните битови съображения и артистично да се хвърля в нова авантюра. Защото както Ана Шнайдер, така и аз зная, че „има толкова много неща, които трябва да наваксам, а имам толкова малко време“. Вие също го знаете… Ще бъда щастлив, ако след нашия спектакъл нагазите усмихнати в своя басейн… Струва си! С благодарност към екипа на театъра, в който прекарах едни от най-вълнуващите си професионални години!” Атанас Атанасов
30 сеп Представления: "Басейнът"

Коментари

Коментирай 500 символа
Печели с Опознай.bg

Трупай точки и ги осребри за бъдещи покупки в Grabo.bg

Други подобни обекти в страната

Други обекти наблизо

Вижте още