Печели с Опознай.bg

Трупай точки и ги осребри за бъдещи покупки в Grabo.bg

Научи повече »
Рейтинг:
0.0
Виж още събития
Места за хапване наблизо

Национална опера и балет - София

София
тъмни облаци 11°C
5 дневна прогноза
днес 6° / 14° 27 фев -2° / 5° 28 фев -3° / 6° 29 фев -3° / 6° 01 мар 0° / 10°
555м. н.в.
преглеждания за последните 30 дни 57
преглеждания за целия период 2187
Дата на публикуване 21.10.2015г.
От създаването си до днес Националната опера и балет изпълнява основната си функция на културно средище за съхраняване и доразвиване традициите на националното музикално-сценично изкуство. Това театърът съумява да осъществи като подклажда жизнената връзка с най-верния си поддръжник - своята публика! Националният балет гостува с голям успех в чужбина с цели спектакли и концертни програми. Високо е оценено и участието му в редица международни фестивали.

Повече за репертоара на Софийската опера и балет, както и информация за предстоящите спектакли, може да видите тук.
Прочети още
Сподели този обект:
Източник:
Работно Време:

Информационен център:
Понеделник - Петък 09:00ч - 14:00ч

Телефон:

Централа: 02 987 7011; 02 800 6444; Билетна каса: 02 987 1366

Още за обекта:
E-mail:
Адрес:
София, бул. "Дондуков" 30, ул. "Врабча" 1
Виж карта

Оферти за нощувки наблизо

Хотел КООП, София - нощувка със закуска
1 нощувка 2 93лв/ден 1 бр. 2 бр. 93 бр. Оферта от Nastani.bg
Еднодневна екскурзия до парк Панега, Правешки манастир, Луковит и пещера Проходна - "Очите на Бога"
8 бр. София 28лв/ден 3 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
от 18 Февруари до 10 Април 2020г.
Към офертата
Еднодневна екскурзия до Перперикон, Кърджали и Скалните гъби
София 28лв/ден 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
от 18 Февруари до 15 Май 2020г.
Към офертата

Оферти за хапване наблизо

Суши сет с 30 или 56 хапки
Валидност на ваучера:
от 21 Февруари до 20 Март 2020г.
Към офертата
Вкусно хапване за офиса или за вкъщи! Турска супа Яйла и 3 касап кюфтета с гарнитура
19 бр. 88:88:88 19 бр. 8 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
от 7 Февруари до 3 Април 2020г.
Към офертата
Веган кухня! Палачинка или бургер, плюс нектар с Алое Вера, или 9 сладки "Свети Валентин"
13 бр. 9 бр. 3 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
от 12 Февруари до 12 Март 2020г.
Към офертата

Оферти за забавления наблизо

4 посещения на Hip-Hop и Street Dance за деца от 4 до 10г
Валидност на ваучера:
от 14 Март до 29 Март 2020г.
Към офертата
Гледайте постановката "Транзит" от Валерия Минева - на 28 Февруари
12 бр. 88:88:88 13 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
28 Февруари 2020 (Петък)
Към офертата
Гледайте Иван Юруков в спектакъла "Илинден" по Димитър Талев и Пейо Яворов - на 10 Март
38 бр. 2 бр. 1 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
10 Март 2020 (Вторник)
Към офертата
Представления: "Трабадур" - опера от Джузепе Верди дата на събитието: Пт, 6 Март 2020 „Трубадур“ е драматична история за магии, убийство и отмъщение. Конфликтът между любовта, омразата и поглъщащата ревност се превръща в постоянна борба за надмощие и унищожение. Смъртта е единственият възможен изход за героите, но тя не носи покой и смирение, а тотална разруха. Завръзката в „Трубадур“ се случва години преди времето на действието. Циганка е изгорена на кладата заподозряна, че е вещица, но е отмъстена от дъщеря си, която хвърля детето на палача в огъня. Бащата е отгледал другия си син със завета за отмъщение. Младият граф ди Луна е обсебен от мисълта да намери убийцата на брат си – Азучена. През всички години тя преживява събитията от фаталната нощ. Жената вижда всеки детайл от чудовищните дела във всеки момент, в трептенето на огъня, във формата на сенките. Само тя знае цялата истина. Обзета от ужас и омраза, изгубила разсъдъка си, тя е хвърлила собственото си дете в пламъците. Азучена е отгледала сина на най-големия си враг. Израснал в циганския табор, Манрико няма никаква представа, че графът, с когото се бори за сърцето на красивата Леонора е всъщност негов брат. Между двамата мъже тлее силна омраза. Те са лидери на противоположни фракции в гражданската война. Борбата помежду им е безмилостна, а конфликтът изглежда невъзможен за решаване. Едва когато последният удар бъде нанесен и Манрико умре по заповед на ди Луна, Азучена ще разкрие истината. Майка ѝ е отмъстена. Завладян от емоционално разтърсващите събития, породени от сложните връзки между героите и сюжетните линии, Джузепе Верди създава творба с възхитителни белкантови мелодии и сложни драматични оркестрови части. Ясно подчертаните мотиви на клетвата за отмъщение, на огъня, на мрачните спомени се провеждат в музикалната тъкан на творбата, държейки зрителя в непрестанно очакване и вълнение. Музикалните образи на героите, обусловени от емоционално разгърнатите арии и действените ансамбли са характерни и много различни един от друг. Сцените на зверствата, отмъщението, лудостта, ревността, любовта, отчаянието и омразата предлагат на Верди възможност да създаде изразителни и силно контрастни мелодии, които са в основата на изключителните сценични качества на творбата. Очаквайте премиерата на една от най-поставяните Вердиеви творби в цял свят на сцената на Софийската опера – 23 февруари 2019 година! Режисурата, сценографията и художественото осветление са дело на Филипо Тонон, костюмите на Кристина Ачети, а на диригентския пулт ще застане Лоран Кампелон.
06 мар
Представления: "Пеещите пътни знаци" дата на събитието: Нд, 5 Април 2020 Детски музикален театър "СветЮлка" при Народно читалище д-р "Петър Берон 1926г." Либрето - Юлия Кръстева и Светлана Иванова Режисьор - Юлия Кръстева Музикален ръководител - д-р Светлана Иванова Хореограф - Ивана Маджарова Спектакълът е с образователна цел.Чрез музиката и театралното действие децата се запознават със значението на пешеходната пътека, светофара, ролята на регулировчика и по-важните видове пътни знаци.Така тази "особена" материя, тъй важна и необходима в днешно време, достига естествено до детското съзнание. Информацията се възприема неусетно, под формата на игра.В спектакълът участват деца на възраст от 5 до 12 години.Идеята на академик Карталов да се отгледа и възпита млада публика чрез включването на това заглавие в афиша на първия ни оперен театър дава възможност на детската аудитория да се докосне и до друго творчество, а именно - творчество създадено от деца за деца.
05 апр
Представления: "Трите прасенца" - детски мюзикъл дата на събитието: Нд, 12 Юли 2020 ЮБИЛЕЕН СПЕКТАКЪЛ 95 г. от рождението на Александър Райчев Музика: Александър Райчев Оркестрация: Александър Райчев-син Сценарий и адаптация: Юлия Кръстева, по либретото на Нина Стоянова Диригент: Стефан Недялков Режисьор: Юлия Кръстева Художник: Елена Шопова Софийската опера и балет кани най-малките си почитатели и на спектаклите на „ Трите прасенца ”, които ще бъдат посветени на 95 годишнина от рождението на автора на музиката в спектакъла – композиторът Алексндър Райчев. Изпълнените с много хумор и забавни случки спектакли ще се играят на 12 май от 17 часа и на 26 май от 11 часа. Историята на Пуф, Паф и Пиф ще разкажат артистите: Анна Вутова-Стойчева, Рада Тотева, Георги Джанов, Илия Илиев, Ованес Каспарян, Александра Носикова, Христина Пипова, Георги Георгиев, Никола Попов, Ана-Мария Крайчева, Георги Георгиев. Диригент е Стефан Недялков, оркестрацията е на: Александър Райчев-син, художник на костюмите е Елена Шопова, режисьор е Юлия Кръстева.За „ Трите прасенца ” Юлия Кръстева казва, че това е приказка, в която прасенцата са артисти, които пеят, играят, танцуват и свирят в първата част, а във втората започват перипетиите им след срещата с вълка, който накрая получава своя урок. Спектакълът е подходящ за деца от 3 до 12 години
12 юли
Представления: "История с патоци, Мечо и Лиса" (опера за деца) дата на събитието: Пт, 10 Юли 2020 „История с патоци, Мечо и Лиса“ е по музика на Георги Костов и под режисурата на Юлия Кръстева. Една приказка, в която децата ще могат да научат повече за приятелството в гората и за приключенията на любознателния Мечо, който иска да знае всичко за света около него. „ История с патоци, Мечо и Лиса “ разказва и за перипетите на Мечо, който тръгва сам в гората, но иска да покаже на децата, че доброто винаги побеждава, казва режисьорът на спектакъла. Приключенията на Мечо, патето Човчо и дружината, водена от Зайко – Бързоножко на 31 май ще разкажат: Анна Вутова-Стойчева, Лора Илиева, Александра Носикова, Георги Джанов, Анна Гавраилова, Христина Пипова, Калин Душков, Надя Колева, Ованес Каспарян, Вихра Смилкова, Димитрина Кечеджиева, Никола Попов, Лора Илиева, Рада Тотева, Калин Душков. Диригент е Стефан Недялков, художник Павлина Йостерхаус, мултимедията е на Елена Шопова. Авторът на музиката известния български композитор проф. Георги Костов е създател на редица песни и творби за деца. Либретото е на режисьора Юлия Кръстева. То е по стихове от поемата на Огнян Герджиков: „ История с патоци, Мечо и Лиса, история дето съвсем ще ви слиса “.
10 юли
Представления: Хензел и Гретел (опера за деца) дата на събитието: Пт, 24 Април 2020 Децата ще могат да се насладят на великолепната музика в съчетание с прекрасните превъплъщения на артистите на Софийската опера и балет в любими детски герои. Режисьор на постановката е Красимир Цановски. Диригент е маестро Борис Спасов. Сценография и костюми Павлина Коцева. Хореография Мария Луканова. Произведението се е играло на сцени в над 20 страни. Националната опера и балет кани най-малките си зрители от четири до 14-годишна възраст на премиерния спектакъл на детската опера „Хензел и Гретел“ от Енгелберт Хъмпърдинк. Приказката на братя Грим вълнува умовете на децата от поколения наред. Тя въздейства и я прави интересна не само на малките зрители, но и на техните родители. Приказката не е само свят на фантазия, но и извор на мъдрост. „Да се играе за деца е едновременно по-отговорно и по-трудно. Те са като лакмус, усещат всичко. Когато не си искрен с тях, те го разбират. Децата не прощават грешките. Започват да си говорят. Загубиш ли веднъж вниманието им, повече не можеш да си го върнеш“, разказва оперният певец Пламен Папазиков, който ще изиграе вещицата. В ролята на Хензел пък ще се изяви Росица Инджева. Постановката „Хензел и Гретел“ е поставяна на повече от 50 сцени в Германия, преведена на над 20 езика и се играе по цял сят за радост на малките зрители. Действието й е изпълнено с приключение и напрежение. „Това е класическо и неувяхващо представление за децата“, допълва режисьорът Красимир Цановски. Посланието на произведението е за силата на семейните ценности и устояването пред предизвикателствата, както и вярата в някого, който те обича и бди над теб, ако помислите ти са добри. Актьорите репетират усилено и имат желание да играят в повече детски представления, защото децата възприемат по свой начин постановката, а това кара актьорите да бъдат част от техния детски свят. Либрето Аделайд Вете по едноименната приказка на Братя Грим адаптация за деца Действащи лица и изпълнители: Хензел Росица Павлова-Инджева Гретел Мария Павлова Баща Антон Радев Майка Иванка Нинова Вещица Диана Генова Диригент Борис Спасов Режисьор Красимир Цановски Художник Павлина Коцева Хореография Мария Луканова Корепетитори: Ивайло Иванов, Йоланта Смолянова Помощник-режисьор Румяна Димитрова На Малка сцена Текст и илюстрация: Софийска опера и балет Източник: Софийска опера и балет
24 апр
Представления: "Вълшебната флейта" - опера за деца дата на събитието: Нд, 5 Юли 2020 Участват: Димитър Станчев, Калин Душков, Диана Василева, Силвия Тенева, Елена Стоянова, Силвана Пръвчева, Румяна Петрова, Александър Георгиев, Анна Вутова-Стойчева, Красимир Динев Диригент ЖОРЖ ДИМИТРОВ Последната опера на В. А. Моцарт, Вълшебната флейта е шедьовър, който не слиза от оперните сцени. За първи път е представена във Виена на 30 септември 1791, под диригентството на композитора и преминава с голям успех. Гьоте много харесва тази опера, нарича я „утопична и странна приказка, в която се проповядват човешките добродетели: любов, трудолюбие, нравствено съвършенство". Премиерата ѝ се е състояла през 1791. За една година Вълшебната флейта се играе в Австрия 100 пъти. Ролята на Папагено се изпълнява от известния за времето певец - Шиканедер, а тази на Царицата на нощта - от Йосефа Хофер - роднина на Моцарт. През ноември 1792 Шиканедер обявява 100-ното поставяне на операта. Самият Моцарт не присъства на това важно събитие, тъй като умира само 2 месеца след премиерата - на 5 декември 1792. Днес операта е едно от най-често изпълняваните произведения в оперните театри по цял свят. Най-известните части от операта са дуетът на Папагено и Папагена и арията на Царицата на нощта за колоратурен сопран. В Софийската опера Вълшебната флейта е поставяна многократно, но специално за новата детска образователна програма, от режисьорката Юлия Кръстева, диригентът Борис Спасов и художничката Христиана Михалева е създадена адаптирана версия за деца. Действието е съсредоточено и динамично, сюжетът е пресъздаден с много хумор и настроение, главните герои са представени с най известните си арии и ансамбли. Сблъсъкът на добрите и зли сили, приятелството и любовта са в основата на спектакъла, от който струи много радост, светлина и оптимизъм.
05 юли
Представления: "Кармина Бурана" дата на събитието: Нд, 12 Юли 2020 балет Хореография от Фреди Франдзути музика: Карл Орф Сцонография и костюми: Фреди Франдзути Спектакълът „Кармина Бурана“ се разделя на четири части. Първата част е посветена на Фортуна, Съдбата – на колелото на съдбата – разбирана като богиня, на която човек трябва да се моли. Богинята на съдбата бива заместена от догмите на нестоящата религия. Митът за мрачната готика, цитиран от популярната музика на Карл Орф, предизвикващ злото в неговата най-суеверна форма, ни връща към едни морално разядени общества, които чрез безскрупулност се противопоставят на страха от божественото наказание. Както в един саббат на вещици през средновековието, в който девицата е жертвоприношение с цел омилостивяване. Създава се един нов религиозен орден, но също така и един живот на отшелник на границата на ереста. Втората част е посветена на природата (Флора). Идването на пролетта управлява самото усещане за плодовитост и жажда на живите същества да създават живот. Както в мита за Прозерпина, това е природата, която през пролетта предизвиква разцъфването на растенията и връзването на плода. Съзнаването, че тези събития са независими и освободени от религиозната молитва и че се случват независимо от нея. Третата част е посветена на Кръчмата, разбирана като място за социализиране и на постигане на равенство. По един и същи начин пият и жената от благороден произход и жената от народа, духовникът и рицарят. Кръчмарят, като един демон от пъкъла, съблазнява клиентите, подканяйки ги да влязат. И тук се сблъскваме с жертва на приношение, един лебед, осъден да бъде изпечен на грил, цитиране и перефразиране на мъченията, наложени на християнските светци. В четвъртата част интуитивно се подразбират възможностите за плътско удоволствие, свободната любов във всичките й форми, които извисяват девствеността на духа именно чрез отпадането на табутата на обществото и породените от морала ограничения. На финала на спектакъла скитащите проповедници (Clerici Vagantes) губят историческата си конотация и се преобразуват в почти „ню ейдж“ група, която увековечава посланията на „Кармина бурана“ в една оптимистична и идеалистична версия. Фреди Франдзути се грижи и за видимата част, като измисля костюми в готически стил: средновековни, като креативната музика на Орф. Както бе забелязано вече от световната критика, тази хореографска версия дава възможност на трупите да подчертаят солистите и хореографските способности на Франдзути.
12 юли
Представления: "Дон Карлос" - oпера от Джузепе Верди дата на събитието: Пт, 12 Юни 2020 Либрето: Жозеф Мери и Камий дю Локл Диригент: Григор Паликаров Режисьор: Пламен Карталов Сценография: Любомир Йорданов Костюми: Даниела Йорданова Асистент-режисьор: Вера Петрова Диригент на хора: Виолета Димитрова Верди дълго време замисля създаване на опера по драмата на Шилер „Дон Карлос". За това допринася и посещението му в Испания през 1863 г. по повод постановката на операта „Силата на съдбата". Тогава той отива в замъка Ескориал, който му прави много потискащо впечатление. Либретото на „Дон Карлос" е написано от Жозеф Мери (1798–1866) и Камий дю Локл (1832–1903). Общият дух на драмата е запазен. По желание на Верди в самото начало е прибавена една картина, за да се изясни по-добре развитието на действието. Мери и дю Локл написват либретото в духа на френската голяма опера — в пет действия, с традиционния балет и всички други подробности, утвърдени от тогавашния „директор на музикалната мода" във Франция Джакомо Майербер. Верди с желание започва да пише „Дон Карлос". Борбата на италианския народ за освобождение, както и ожесточените схватки между светската и църковната власт в неговата родина, които пречат за обединението на Италия, напомнят събитията, пресъздадени в драмата на Шилер. За творбата си композиторът отбелязва: „Тази опера се ражда сред огън и пожари." „Дон Карлос" се изнася за първи път на 11 март 1867 г. в парижката Гранд опера с изключителен успех. На следната година се играе и в Германия в преработка на М. Р. Беер. По това време Занардини прави нова редакция на „Дон Карлос", предназначена за Италия. През 1883 г. Верди преработва „Дон Карлос", като доста я съкращава. Текстът е преправен чувствително от Гисланцони, автор на либретото на „Аида". В тоя си вид операта е изнесена в Милано на 10 януари 1884 г. Така тя и до днес се играе в Италия. Спектакълът се посвещава на 90-годишнината от рождението на композитора и диригента Иван Маринов.
12 юни
Представления: "Лебедово езеро" дата на събитието: Чт, 18 Юни 2020 Хореография и режисура Олег Дановски Художник Иван Савов Репетитори Мария Илиева, Милена Симеонова, Ясен Вълчанов, Сара-Нора Кръстева Асистент и помощник режисьор Риолина Топалова Балет по музика на Чайковски Първо действие В замъка празнуват пълнолетието на принц Зигфрид. Забавните танци на Шута се редуват с грациозните танци на девойките и кавалерите им. Идва Владетелката, която подарява на сина си арбалет. Тя му съобщава, че на утрешния бал трябва да си избере невеста. Свечерява се. Младежите се разотиват. Зигфрид вижда в мечтите си образа на девойката, в която би могъл да се влюби. Шутът го изтръгва от дълбокия размисъл, като му показва прелитащите лебеди. Зигфрид тръгва на лов. Второ действие На брега на дълбоко езеро се извисяват мрачните развалини на старинен замък. В полунощ, когато всичко наоколо замира в дълбок сън по езерото плуват бели лебеди. Появява се Зигфрид, привлечен от един прекрасен лебед, озарен от лунна светлина. Той се прицелва, но изведнъж отпуска лъка, поразен от внезапното превръщане на лебеда в принцеса Одета. Девойките-лебеди заобикалят Зигфрид. Одета му разкрива тайната на тегнещата над нея и приятелките й прокоба. Зъл магьосник ги е превърнал в лебеди и само нощем около тези развалини те отново могат да придобиятсвоя човешки образ. Трогнат от тъжния разказ на Одета, Зигфрид предлага да убие магьосника. Тя печално отвръща, че това не може да развали магията. Само беззаветна обич на човек, който никога не се е клел в любов, може да победи проклятието. Злият магьосник, който живее в развалините на замъка, е подслушал разговора на Одета и Зигфрид. Той е решен дане допусне на Одета да се освободи от неговата власт. Зигфрид е обхванат от любов и съжаление към прекрасната Одета и я кани на утрешния бал, където ще обяви техния годеж. Тя предупреждава Зигфрид, че магьосникът посредством коварство и хитрост ще се постарае да го накара да наруши клетвата си за вярност, а ако това стане и тя, и приятелките й ще загинат. Разсъмва се. Девойките отново трябва да се превърнат в лебеди. Зигфрид е сигурен в силата и трайността на своите чувства – той ще спаси Одета. Трето действие На бала в замъка Зигфрид не може да избере сред девойките своя годеница. Той е изцяло във властта на спомена за прекрасната девойка-лебед Одета. Фанфарни звуци известяват за появата на злия магьосник – Ротбарт. Той води и дъщеря си Одилия, която поразително прилича на Одета. Зигфрид решава, че това е неговата избраница Одета, девойката-лебед. Злият магьосник е заповядал на Одилия да очарова Зигфрид и да изтръгне от него любовно признание. Пленен от Одилия принцът не забелязва прелитащите лебеди. Той съобщава на майка си, че е решил да се ожени за дъщерята на Ротбарт. Клетвата е нарушена, а Одета и нейните приятелки ще загинат. Когато магьосникът посочва появилия се на прозореца на замъка образ на Одета, Зигфрид разбира, че е измамен. Той бърза отчаяно към Лебедовото езеро. Четвърто действие Мрачна нощ на брега на Лебдовото езеро. Одета разказва на приятелките си за измяната на Зигфрид. Принцът идва и уверява любимата си, че не е забравил клетвата за любов, а в замъка е видял в лицето на Одилия своята Одета. Злият магьосник яростно призавава прирадните стихии срещу влюбените. Но нищо не може да сломи любовта им и да ги раздели. Чувствайки, че губи своята мощ, Ротбарт разрушава замък си, за да прегради пътя на влюбените. В двубой със Зигфрид магьосникът загива. Одета и Зигфрид, заобиколени от девойките срещат първите лъчи на изгряващото слънце.
18 юни
Представления: "Парсифал" дата на събитието: Вт, 30 Юни 2020 опера от Рихард Вагнер Диригент: Константин Тринкс Режисьор: Пламен Карталов Сценография: Свен Йонке Костюми: Станка Вауда Диригент на хора: Виолета Димитрова Музикална подготовка: Рихард Тримборн С: Костадин Андреев/Мартин Илиев, Радостина Николаева/Гергана Русекова, Ангел Христов/Николай Петров, Атанас Младенов, Бисер Георгиев/Веселин Михайлов, Петър Бучков, Даниел Острецов, Стефан Владимиров "Как може да се постави спектакъл, в който се представят открито най-възвишените тайнства на християнската религия, на сцени, на които царува фриволността и дори безсрамието? Затова ще го поставя само в моя театър в Байройт. Никъде другаде не бива да се играе Парсифал, дори и след смъртта ми", нарежда Вагнер, когато пише либретото на последната си опера по мотиви от поеми на Волфрам фон Ешенгах и Кретиен дьо Труа. Този хвърлен камък остава дълго в Бавария, придружен от още две повели: да не се ръкопляска на края на първи акт (което расте до пълна тишина и след финала) и да се гледа на Парсифал като на "тържествена сценична мистерия" за историята на рицарите, които пазят Свещения Граал. След смъртта на композитора обаче съпругата му разбира, че пред шестчасовата опера няма живот, ако остане само в Германия, и захвърля ветото над нея. Така днес Парсифал застава за пръв път и на наша сцена под режисурата на Пламен Карталов (работил още по Пръстенът на Нибелунга и Тристан и Изолда). Палката държи немският диригент Константин Тринкс, а най-добрите гласове на Софийската опера разказват на езика на Вагнер (със субтитри на български) за човешките изкушения по пътя към вярата, която прощава и най-страшните пороци на миналото.
30 юни

Коментари

Коментирай 500 символа

Видео

Видеото е добавено от: Инна Ив на 27 август 2018
Печели с Опознай.bg

Трупай точки и ги осребри за бъдещи покупки в Grabo.bg

Други подобни обекти в страната

Други обекти наблизо