За съжаление, за строителя на съоръжението – италианския инженер Марчело, освен фамилията му, до нас не е достигнала друга информация. След проведения на 17 ноември 1906 търг, инженерът вероятно е бил нает от предприемача Т. Чакъров, ръководител на създаденото по онова време "Главно предприятие за построяване на жп линията Борущица - Дъбово - Стара Загора". Редно е да се знае, че поради трудното строителство при преодоляване на Балкана, Министерският съвет на два пъти удължава първоначално определения срок (25 ноември 1909) с по една година, като освобождава строителното предприятие от плащане на глоби и неустойки. Компромисите малко помагат на строителите, сроковете постоянно излизат извън контрол, но все пак по-голямата част от линията – участъкът Стара Загора - Дъбово, с дължина почти 36км, където попада и виадуктът "Змейово" е открит за експлоатация на 15 август 1911.
Легендата разказва, че на този ден, преди век, инженер Марчело, за да докаже по най-безспорен начин здравината на строежа, преди преминаването на първия влак накарал цялото си семейство да застане, заедно с него, под един от сводовете. Грохотът на приближаващия локомотив, усилен многократно от планинското ехо, уплашил госпожа Марчело и тя панически напуснала мястото си под виадукта. Реакцията на съпруга й била по италиански емоционална – разгневен, той извадил револвера си и стрелял по клетата жена. Историята не казва какво й е причинил изстрелът, но на онемялото множество, присъствало на откриването, Марчело обяснил, че стореното от жена му е равносилно на предателство и говори за липса на вяра във възможностите му на железопътен строител.
Прочети още
Коментари