Печели с Опознай.bg

Трупай точки и ги осребри за бъдещи покупки в Grabo.bg

Научи повече »
Рейтинг:
4.8 / 4 оценки
Виж още събития
Участва в пътешествия
Места за нощувка наблизо
Места за хапване наблизо

Народен театър "Иван Вазов" - София

София
ясно небе 3°C
5 дневна прогноза
днес -2° / 6° 23 яну -3° / 2° 24 яну -4° / 4° 25 яну -2° / 8° 26 яну 1° / 8°
554м. н.в.
преглеждания за последните 30 дни 84
преглеждания за целия период 4906
Дата на публикуване 24.10.2014г.
Народният театър "Иван Вазов" е най-старият в България.

Българският народен театър се появява през 1904 година, когато софийската драматична трупа "Сълза и смях" се трансформира и по този начин се създава първият театър в страната.

Сградата е построена още през 1906г по проект на виенските архитекти Херман Хелмер и Фердинанд Фелнер и е впечатляващо произведение на архитектурното изкуство. Открита е за представления на 3 януари 1907г.

Тя е една от най-красивите постройки в столицата, оформена в модния за времето си сецесионен стил, разполага с модерна сценична техника, уютна зрителна зала и просторни фоайета.

По време на бомбардировките над София през Втората световна война е разрушено Южното крило на театъра. След края на войната сградата е възстановена и от април 1945 г. Народният театър отново отваря вратите си за публиката. Последното преустройство и реставрация е осъществено през 1972-1975 г. под ръководството на проф. инж. Венелин Венков, когато се изгражда и специална Камерна сцена. Цялостното художествено оформление е дело на художниците Дечко Узунов, Георги Чапкънов и Иван Кирков, който е и автор на завесата на театъра – неугасващия Феникс.

В момента "Иван Вазов" разполага с отлична голяма сцена и зала със 750 места, камерна зала за 120 зрители и сцена на четвъртия етаж, която дава възможност на 70 души да се насладят на постановките на най-стария и реномиран театър в България.
Прочети още
Сподели този обект:
Източник:
Работно Време:

Билетни каси:
понеделник - петък: 9:30 - 19:30
събота и неделя: 11:30 - 19:30

Телефон:

Билетни каси: 02/8119 227, 02/8119 259

Още за обекта:
E-mail:
Адрес:
София, ул. "Дякон Игнатий" 5
Виж карта

Оферти за нощувки наблизо

Яна Огнянова и Здрава Каменова в спектакълa "Късметът на кукувицата" на 3 Февруари
30 бр. 12 бр. 2 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
3 Февруари 2020 (Понеделник)
Към офертата
"Омайна нощ" с Асен Блатечки и Мария Сапунджиева празнува 15 години на сцена - на 1 Февруари
121 бр. 53 бр. 6 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
1 Февруари 2020 (Събота)
Към офертата
Моноспектакълът на Яна Огнянова "Жената е странно животно" - на 4 Февруари
14 бр. 2 бр. 1 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
4 Февруари 2020 (Вторник)
Към офертата

Оферти за хапване наблизо

1200гр апетитно хапване! Плато със свинско и пилешко месце на скара, плюс картофки соте
Валидност на ваучера:
от 16 Януари до 23 Февруари 2020г.
Към офертата
1.1кг плато сръбска скара! Ущипци, кебапчета, вешалица и пържени картофки
18 бр. 8 бр. 1 бр. 8 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
от 13 Януари до 13 Февруари 2020г.
Към офертата
Суши сет с 16, 30, 48 или 101 хапки
128 бр. 100 бр. 10 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
от 6 Януари до 6 Февруари 2020г.
Към офертата

Оферти за забавления наблизо

Яна Огнянова и Здрава Каменова в спектакълa "Късметът на кукувицата" на 3 Февруари
30 бр. 12 бр. 2 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
3 Февруари 2020 (Понеделник)
Към офертата
"Омайна нощ" с Асен Блатечки и Мария Сапунджиева празнува 15 години на сцена - на 1 Февруари
121 бр. 53 бр. 6 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
1 Февруари 2020 (Събота)
Към офертата
Моноспектакълът на Яна Огнянова "Жената е странно животно" - на 4 Февруари
14 бр. 2 бр. 1 бр. 1 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
4 Февруари 2020 (Вторник)
Към офертата
Представления: "Среща в Санлис" дата на събитието: Сб, 25 Януари 2020 СРЕЩА В САНЛИС от ЖАН АНУИ превод Светлана Панчева СЦЕНА „АПОСТОЛ КАРАМИТЕВ“ Постановъчен екип: режисура: Атанас Атанасов сценография: Кирил Наумов, Невена Белева костюми: Кирил Наумов, Невена Белева музика: Мартин Каров фотограф: Божидар Марков С участието на: Анета Иванова, Василена Кънева, Виктория Колева, Дария Димитрова, Ева Данаилова, Зафир Раджаб, Кирил Недков, Павел Иванов, Пламен Димов, Стоян Пепеланов, Цветомира Даскалова На 20 декември на Сцена ”Апостол Карамитев” предстои премиерата на пиесата на Жан Ануи „СРЕЩА В САНЛИС”. Превод от френски – Светлана Панчева. Режисьор – проф. Атанас Атанасов. Сценография и костюми – Невена Белева и Кирил Наумов. Музика – Мартин Каров. С участието на: ПАВЕЛ ИВАНОВ, ЗАФИР РАДЖАБ, ЕВА ДАНАИЛОВА, СТОЯН ПЕПЕЛАНОВ, ВИКТОРИЯ КОЛЕВА, АНЕТА ИВАНОВА, ВАСИЛЕНА КЪНЕВА, КИРИЛ НЕДКОВ, ДАРИЯ ДИМИТРОВА, ПЛАМЕН ДИМОВ, ЦВЕТОМИРА ДАСКАЛОВА. В очарователна вила в Санлис – кокетно градче на 40 километра от Париж – Жорж организира вечеря за своята любима Изабел, която на следващия ден заминава за провинцията. Задачата обаче никак не е лесна и изисква изобретателност, много артистичност, хитрост и любов. Защото на тази среща в Санлис никой и нищо не е това, което изглежда, а изненадите са повече от очакваното. „Среща в Санлис” от Жан Ануи се поставя за първи път у нас. Фотограф: Божидар Марков Представлението не е подходящо за лица под 13 г.
25 яну
Представления: "Одисей" дата на събитието: Пн, 30 Март 2020 „Одисей” е мащабен спектакъл по поемата на Омир. Спектакълът на Драматичен театър „Н. О. Масалитинов" - Пловдив, дава възможност на творци от различни държави да работят заедно върху мита за Одисей в неговото съвременно измерение - създавайки епичен, модерен и визуално въздействащ спектакъл. Автор на драматургичния текст е Александър Секулов, режисьор - Диана Добрева, сценографията е поверена на Мира Каланова.Участие има и Гръцкият национален театър. Специални гости са гръцкият музикант Янис Пантазис, който изработва и свири на антични инструменти, и композиторът и режисьор Тео Абазис (заместник-художествен директор на Гръцкия национален театър в Атина). Участват: Константин Еленков (Одисей), Стилиян Желязков, Добрин Досев, Алексей Кожухаров, Ивайло Христов, Симеон Алексиев, Ивана Папазова, Елена Кабасакалова, Маргита Гошева, Тодор Дърлянов, Радина Думанян, Троян Гогов, Деян Георгиев, Петър Дочев, Василена Винченцо, Калоян Трифонов, Димитър Банчев, Венелин Методиев, Георги Богданов, Румен Драганов, Мария Сотирова, Боряна Братоева, Патриция Пъндева, Славена Зайкова, Биляна Георгиева, Аделина Желязкова, Надежда Колева, Йоана Кирчева, Таня Стоунс, Пламена Божилова, Красимир Василев, Стилиян Стоянов, Георги Сиркатов, Атанас Апостолов, Валери Георгиев, Павел Сапунджиев. В спектакъла са използвани стихове от Кавафис, Сеферис и Смирненски. „Одисея“ е безсмъртна поема за пътуването на човека към светлината, за премеждията и изпитанията на духа, за осъзнатия смисъл на живота и стоическото му приемане като дарено пътуване сред копнежи и илюзии, през надежди и възрасти, и неговото завръщане - когато човек е сам, гол под небесния свод, тъй както е бил в часа на раждането, и започва неговия друг, вечен път сред моретата и островите на възвръщащото се време.
30 мар
Представления: "Чаровно лято с неизбежните му там неприятности. Чудаци" дата на събитието: Пт, 7 Февруари 2020 театрална постановка от Максим Горки Режисьор: Красимир Спасов Сценография: Красимир Вълканов Драматург: Светлана Панчева С: Дарин Ангелов, Илиана Коджабашева, Марин Янев, Пламен Димов, Параскева Джукелова, Добринка Станкова, София Бобчева, Христо Терзиев, Сава Драгунчев, Цветомира Даскалова Пиесата "Чудаци" на Горки е играна в Народния театър още през 1980, преди сега Красимир Спасов да ни хвърли в сюжета ѝ директно от заглавието на своята адаптация. В дълбокото са компания от мрачен доктор, съблазнителна красавица, писател и съпругата му, бивш полицай, скептичен умиращ и наивно момиче, които постепенно потъват в небрежни неприятности и неизяснени любови. Въпреки че персонажите са различни, всеки от тях прилича на другия по едно: вечната битка със собствената му природа. Същата, която и ние водим (и често губим). Не се препоръчва за лица под 13 г.
07 фев
Представления: "Последният янки" дата на събитието: Пн, 10 Февруари 2020 театрална постановка от Артър Милър Постановка: Николай Ламбрев - Михайловски Сценография: Чайка Петрушева С: Тихомир Благоев, Невена Цанева, Николай Стоименов, Аглика Бояджиева, Теменуга Тодорова Има дни, в които някак не се чувстваме добре, нали? Объркани, несигурни - чудим се откъде, с какво да се захванем, но нещо все не върви. Натиска ни някаква тъга, дори може и да си поплачем... Изгубили самочувствие, имаме чувството, че за нищо не ставаме, че сме пропилели живота си. Най-близкият човек до теб сякаш е чужд, е, не съвсем, но ей така - сякаш не е този, който ни караше преди години да полудяваме, че закъснява за срещата... Какво е това, което се случва с нас и ни изпълва с болка и съмнение за смисъла на утрешния ден? Нещо в хармонията вътре в нас се е разклатило, нещо се е объркало, нещо се е разместило. Защо? Какво? Забравили сме какво? Или сме получили шамар от живота в ежедневието преди известно време и след това са се натрупали още неприятности, огорчения, нереализирани стремления, но вече сме забравили за това. А най-близкият човек до теб просто го няма, просто ти е обърнал гръб и изобщо е пропуснал дори да те прегърне, да те целуне... Отдавна, отдавна, потънал в нервните водовъртежи на своето си, не чува и не вижда... А ти знаеш ли какво става с него? Попита ли го защо е мрачен? Не. И тогава, самотата те залива като нечиста пяна и само дъждът в прозореца блъска... А светлото бъдеще, в което всички се вричахме се оказва илюзия.
10 фев
Представления: "Танцът Делхи" дата на събитието: Пт, 14 Февруари 2020 ТАНЦЪТ ДЕЛХИ от ИВАН ВИРИПАЕВ ГОЛЯМА СЦЕНА Постановъчен екип: режисура: Галин Стоев драматург: Светлана Панчева сценография: Никола Тороманов костюми: Елица Георгиева музика: Емилиян Гацов – Елби С участието на: Владимир Карамазов, Елена Телбис, Радена Вълканова, Радина Кърджилова, Светлана Янчева, София Бобчева Какво да правим със страданието на света, което обвива планетата и не може да се пробие на по-горно ниво; какво става с нас, когато се включим в тази програма на възпроизвеждане на страдание; каква би била ролята на изкуството, която да алхимизира страданието, създавайки нова реалност; любов, смърт, загуба… и всичко това е много смешно. „Танцът Делхи“ е поредица от 7 еднакви пиеси, за които авторът настоява, че нямат нищо общо помежду си. Танцът Делхи“ е част от по-големи търсения на Вирипаев, свързани с „идеята да разчисти пространство, в което западната гледна точка, философия и морал се срещат с източната“. По думите на Стоев формата на пиесата е „телевизионен реализъм“ и „на моменти прилича на ситком, на телевизионен сериал“. Съчетанието между формата и съдържанието е „изключително смешно – на моменти звучи абсурдно, на моменти страшно“.
14 фев
Представления: "Калигула" дата на събитието: Нд, 16 Февруари 2020 КАЛИГУЛА от АЛБЕР КАМЮ Постановъчен екип: постановка Диана Добрева режисура Диана Добрева драматург Александър Секулов сценография Нина Пашова костюми Нина Пашова хореография Ангелина Гаврилова музика Петя Диманова С участието на: Албена Ставрева, Александра Василева, Александър Евгениев, Ахмед Юмер, Биляна Петринска, Вяра Табакова, Деян Ангелов, Деян Донков, Димитър Димитров, Елена Петрова, Елица Йовчева, Жорета Николова, Зафир Раджаб, Ирина Митева, Йордан Биков, Йосиф Шамли, Калоян Стойчев, Кирил Недков, Славена Зайкова, Стефан Къшев, Цветан Пейчев „Камю е бил самотен в разбиранията и идеите си“, казва един от неговите изследователи, „но по някакъв начин сега той излиза победител и доказва, че е прав. Той е много повече философ на настоящето, отколкото на миналото.“ Изминалите над 2000 години от смъртта на Гай Цезар Германик, по- известен като Калигула, не могат да заличат образа му на жесток, необикновен и тираничен римски владетел. Смело може да се твърди, че той е една от най-противоречивите исторически фигури с необикновенна и ексцентрична диктатура. “Умората от идеологиите ражда тирания, а нуждата на тиранията от идеология я разрушава. Докато няма идеология извън упражняването на чиста власт, която е синоним на чисто насилие, тиранията е невидима, приемлива и неуязвима. В пиесата на Камю Калигула е чужденец на педантичната логика, Сизиф на абсолютната власт. И ако императорът е режисьор с безконтролна воля, то смъртта е премиера, на която всички са задължени да се явят. И колкото повече се усилва нагона за смърт у диктатора, толкова повече режимът му на управление се превръща в норма, в любим канон, в единствена догма за поданиците. Сегашният историческият миг прави особено валидно разбирането на Камю, че живота на човека е трагичен опит да се пребори с абсолютната празнота. Смъртта не решава нищо и живота продължава в ненарушима тишина и празнота.” Диана Добрева “Интересно ми е къде се корени цялото това нещо, как той се среща със злото. Всеки един диктатор има склонността да се самообожествява, той до последно не вярва,че прави зло, а тъкмо обратното.” Деян Донков Не се препоръчва за лица под 16 г
16 фев
Представления: "Вишнева градина" дата на събитието: Ср, 19 Февруари 2020 Превод от руски: Василка Бумбарова Действащи лица и изпълнители: Раневская, Любов Андреевна - Красимира Кузманова Аня - Елица Анева Варя - Надя Дердерян Гаев, Леонид Андреевич - Адриан Филипов Лопахин, Ермолай Алексеевич - Асен Данков Трофимов, Пьотр Сергеевич - Антъни Пенев Симеонов - Пишчик, Борис Борисович - Георги Енчев Шарлота Ивановна - Нина Илиева - Петкова Епиходов, Семьон Пантелеевич - Сергей Константинов Дуняша - Бориса Сарафова Фирс - Петьо Кръстев Яша - Ованес Торосян, Георги Кацарски Минувач - Киро Крачунов "Особена е тази комедия - насмешката идва някъде отгоре - там, откъдето животът се вижда сякаш от птичи поглед. Насмешка към целия "стар живот", с неговите градини и мълчания... Всичко има в тази пиеса: житейска проза и фантасмагория на бала, мистика и невъзможен фарс. В нея е предсказан театърът на абсурда, тя отваря врата на Чаплин. Пиеса за Федерико Фелини. Тази пиеса запълни цял един век и ще изпълва още много. Столетието, което ни отделя от нея, проясни много - или вложи, не знам. Отдавна е ясно, че смисълът ѝ е не в смяната на формацията, не в историята за това как хищен търговец разфасова беззащитната и недоходоносна красота или как непрактичните ѝ стопани изгубват тази красота. Главните сили в тази пиеса са други. Именно сили, а не лица, защото те нямат лица. Градина, Време, Съдба. Онова, което си играе с тях, въпреки волята им. Съдбата и Времето, онова, което ги проявява и проверява - Градината. Огледалото на тази пиеса е с особена двойна оптика и то отразява и хода на времето и същността на отделния човек. И едното, и другото би могло да бъде безжалостно прагматично - и непрактично духовно. Всяка интерпретация не е случайна и би могла да бъде обяснена с времето. Тя е толкова наситена, че позволява всичко. В това се крие залогът на собствения ѝ живот. Пространството на Градината се запълва и разширява световния театър."
19 фев
Представления: "Идеалният мъж" дата на събитието: Ср, 11 Март 2020 ИДЕАЛНИЯТ МЪЖ от ОСКАР УАЙЛД превод Красимира Тодорова ГОЛЯМА СЦЕНА, 02 часа 40 минути Постановъчен екип: постановка Тиери Аркур режисура Тиери Аркур сценография Елена Иванова костюми Елена Иванова хореография Анна Пампулова музика Румен Цонев фотограф Божидар Марков художник Стефан Десподов С участието на: Биляна Петринска, Виктор Танев, Владимир Карамазов, Жорета Николова, Иван Юруков, Луиза Григорова, Мария Каварджикова, Милена Атанасова, Сава Драгунчев, Стефания Колева, Стоян Алексиев, Стоян Пепеланов, Теодора Духовникова, Юлиан Вергов Животът е прекалено важен, за да говорим сериозно за него, обичал да казва с присъщото си остроумие Оскар Уайлд. А как стои въпросът с идеала? С идеала за живот. С идеала на мъжа, с идеала на жената. Във великолепната си комедия „Идеалният мъж” Оскар Уайлд заплита сложна интрига от изнудване, бляскаво настояще и тъмно минало, приятелство и любов, вярност и предателство, за да докаже, че истината рядко е чиста и никога проста. Всички в английското висше общество са убедени, че сър Робър Чилтърн е образец за почтеност, идеалният съпруг и идеалният мъж. Но обстоятелствата изпречват на пътя му красивата мисис Чийвли, която по най-очарователен начин иска от него да извърши доста неочарователни неща. „Идеалният мъж представя всичко това и още много забавни интриги и комични ситуации с блестящ хумор и много проницание. ОТЗИВИ ОТ МЕДИИТЕ: Идеален мъж, идеален актьор – това е новият хит в Народния театър. (в. „Труд”) Формулата на безспорния успех на „Идеалният мъж” е: благодатен драматургичен материал от перото на всепризнатия майстор на комедиите на нравите, плюс амбициозен млад режисьор, умеещ да увлича целия творчески екип, плюс много способен и предимно много млад актьорски състав. (в. „Седем”) Идеалното място за поставянето на „Идеалният мъж” се оказа Голямата сцена на Народния театър. Резултатът от работата на френския режисьор Тиери Аркур е много добър. Темите и идеите на пиесата са внушени с ирония и елегантен хумор, а актьорският състав наистина е „Ролс-Ройса” на театъра. (в. „Сега”)
11 мар
Представления: "Обир" дата на събитието: Чт, 12 Март 2020 ОБИР от ДЖО ОРТЪН превод: Рада Шарланджиева Постановъчен екип: режисура: Михаил Петров сценография: Елена Иванова костюми: Елена Иванова фотограф: Атанас Кънчев С участието на: Виктор Танев, Георги Мамалев, Ева Тепавичарова, Михаил Петров, Христо Терзиев Парадоксите и абсурдът в „Обир” са по-достоверни от житейската реалност Не познавам друг драматургичен текст, който може да бъде определен жанрово толкова разностранно и за който нито едно от тези определения да не е в повече. Написан като „комедия на обноските”, „Обир” на Джо Ортън е и блестящ социално-политически трагикомичен фарс с криминално-сантиментални оттенъци, с изключително чувство за хумор, с дълбочини и прозрения, над които можеш да се заливаш от смях, но и да пролееш немалко сълзи. А нашият спектакъл в стил неодекаданс представя една абсурдна, смешно-тъжна действителност. Опасно весела приказка за тоталното разложение и морално-икономическата разруха, поднесена, слава Богу, с невероятно чувство за хумор.
12 мар
28 фев
Представления: "Един безумен ден" дата на събитието: Сб, 28 Март 2020 Постановъчен екип: постановка: Михаил Петров сценография: Елена Иванова костюми: Елена Иванова хореография: Мариана Крънчева музика: Любомир Денев фотограф: Божидар Марков, Любомир Сергеев С участието на: Васил Драганов, Владислава Николова, Вяра Табакова, Гергана Змийчарова, Джулия Бочева, Димитър Живков, Ева Данаилова, Павел Иванов, Параскева Джукелова, Пламен Димов, Стелиан Радев, Стоян Пепеланов, Христо Терзиев, Христо Чешмеджиев, Цветомира Даскалова ТЕАТРАЛЕН КАРНАВАЛ ПО БОМАРШЕ Спектакълът е първата премиера на Народния театър “Иван Вазов” за новия сезон 2018-2019, който ще има премиера на Голяма сцена на 27 и 28 септември 2018 г. Един от най-добрите, водещи артисти на Народния театър „Иван Вазов” Михаил Петров, повежда Нова вълна млади талантливи актьори и опитни, блестящи професионалисти, в шеметен карнавал! Уникален спектакъл, в който си дават щастлива среща театър, музика, песен, танц, балет, живопис. Една красива авантюра. Празнична еуфория за душата и сетивата на зрителите. Гениалният Бомарше определя жанрово пиесата си като комедия, но тя, без съмнение, е и политическа сатира. Не случайно е забранена задълго. Братът на Луи ХV гледа представлението и едва не получава удар. Спират спектакъла, а Бомарше за кой ли път влиза в затвора. Започват масови всенародни вълнения. Смята се, че тази пиеса провокира избухването на Великата френска революция, което доста сериозно е отразено в сценичната адаптация на Михаил Петров. Представлението не е подходящо за лица под 12 г.
28 мар
Представления: "Духът на поета" дата на събитието: Ср, 18 Март 2020 ДУХЪТ НА ПОЕТА от СТЕФАН ЦАНЕВ КАМЕРНА СЦЕНА Постановъчен екип: режисура: Маргарита Младенова сценография: Даниела Олег Ляхова костюми: Даниела Олег Ляхова музика: Асен Аврамов фотограф: Симон Варсано художник: Стефан Десподов С участието на: Валентин Танев, Павлин Петрунов, Христо Мутафчиев София, ужким 1892 г. Как някогашните борци за свобода се превръщат в диктатори – без да правят преврати, с официалното съгласие на народа и с всички лостове на демокрацията. Един сън на Стефан Стамболов, в който със Захарий Стоянов трябва да решат какво да правят с внезапно появилият се „поет от корицата на Читанката”. Бившите апостоли и настоящи властници са изправени пред най-тежкия избор. …Не ти, що си в небесата, а ти, що си в мене, боже – мен в сърцето и в душата… Христо Ботев Когато думите са силни, мястото на театъра не е да ги изкрещи, нито да ги аранжира ефектно, а да създаде едно особено пространство, в което словото да отеква – навътре. Да работи не за „тук – сега”, а за „там – после”. Да открие и следва едно аскетично вътрешно действие с високо смислово напрежение, което бавно и упорито да разчиства пластове предубеждения, готови представи, лесни квалификации, душевни разрухи и човешки повреди – все отломки от мелачката на властта, от валяка на историята. И ако вече не е късно да се отвори отдолу чистата зона на тишината. Да замълчим от неведение и срам. Да се пробуди съвестта. Реката да потече към извора. Маргарита Младенова
18 мар
Представления: "Мнимият болен" дата на събитието: Нд, 1 Март 2020 от ЖАН-БАТИСТ МОЛИЕР Постановъчен екип: Превод - Кирил Кадийски Режисьор - Владлен Александров Сценография и костюми - Елена Иванова Хореография - Татяна Соколова Музика - Асен Аврамов С участието на: ГЕОРГИ МАМАЛЕВ, МИХАИЛ ПЕТРОВ, АЛБЕНА КОЛЕВА, ЕВА ТЕПАВИЧАРОВА, СОФИЯ БОБЧЕВА, ВЛАДИСЛАВА НИКОЛОВА, ПАВЕЛ ИВАНОВ, ХРИСТО ЧЕШМЕДЖИЕВ, ХРИСТО ТЕРЗИЕВ, САВА ДРАГУНЧЕВ, ВАЛЕНТИН БАЛАБАНОВ Музиканти: Слав Бистрев, Жорж Паликарски, Николай Казаков и Ивайло Фролов. В масовите сцени участват студентите от програма “Театър” на НБУ: Михаела Павлова, Калина Георгиева, Михаела Христова, Мишел Мандилова, Владимир Солаков, Станислав Анев, Изабел Миткова, Павлета Дойчинова, Алекс Жеков и Иван Жековски. Арган е централният персонаж в тази комедия-балет. Около този очарователен в капризите и приумиците си хипохондрик, страдащ от всички възможни болести, се завърта историята за недоразуменията, скритите любови и забавни хитрини на цялото му домочадие, а също и комедийните неразбории с неговите лекуващи лекари. В написаната преди близо 350 години великолепна комедия великият комедиограф, актьор и остроумец Жан-Батист Молиер изиграва последната си роля. Само няколко часа след като е съблякъл костюма на мнимия болен Арган, Молиер напуска този свят, но пиесата му остава да живее и се превръща не само в комедийна класика, но и в желано предизвикателство за много актьори. Защото Молиер е комичното в неговата най-висша форма, театърът в най-чистия му вид, висш пилотаж на професията актьор. А освен това с присъщото си остроумие той уточнява, че: „Почти всички умират от лекарствата, а не от болестите си”, “От всички безумия най-голямото е да се опитваш да направиш света по-добро място” и „Завистниците умират, но завистта – никога”. Драматург на постановката - Светлана Панчева Асистент-режисьор - Олга Недялкова, Ива Станчева Художник на плаката и програмата - Янина Петрова Фотограф - Атанас Кънчев Премиера - 4 декември 2016 г. Представлението не е подходящо за лица под 12 г. Времетраене - 1 ч. 50 мин., без антракт
01 мар
Представления: "Бащата" дата на събитието: Чт, 5 Март 2020 БАЩАТА Народен театър "Иван Вазов" Автор: Флориан Зелер Превод: Снежина Русинова-Здравкова Режисьор: Диана Добрева Сценография и костюми: Мира Каланова Музика: Петя Диманова Участват: Владимир Пенев, Радина Кърджилова, Юлиан Вергов, Теодора Духовникова, Константин Еленков, Мария Каварджикова „БАЩАТА” е третата премиера на Народния театър от началото на сезон 2018-2019 и е очакван с огромно нетърпение от театралната публика. Създаден по пиесата на френския драматург Флориан Зелер, „БАЩАТА” е абсолютен хит по театралните сцени на Ню Йорк, Париж, Берлин и Лондон. Виртуозният сюжет потапя героя на Андре /Владимир Пенев/ в свят с разклоняващи се самоличности. Пред зрителя лабиринтът на човешките спомени и емоции непрекъснато усложнява своите кодове, мести спасителните си изходи с напрежението и атмосферата на вълнуващ трилър и абсурдни комични ситуации.С всяко действие Ана /Радина Кърджилова/, Пиер /Юлиан Вергов/, Лора /Теодора Духовникова/, Жената /Мария Каварджикова/ и Мъжът/Константин Еленков/ поемат по непознати орбити, променят биографиите си, излагат нови версии за случващото се около тях. Така в апартамента на Андре бавно се наслагва неизвестността, докато на финала не избухне изненадващата истина. „БАЩАТА“ е предизвикателство, отправено от режисьорката Диана Добрева към всеки от нас: да се взрем в крехкостта на съществуването, в горчиво-смешната игра, която всъщност е човешкият живот. Флориан Зелер е френски романист и драматург. Първият му роман „Изкуствен сняг“ излиза през 2002 г. и е удостоен с наградата на издателство „Ашет“, а вторият – „Любовниците отникъде“ (2003) получава Наградата на принца на Монако. 2004 г. става „театралната година“ на Флориан Зелер. Поставени са първите му две пиеси – „Другият“ и „Въртележката“. През 2006 се появяват романът му „Жулиен Парм“ и пиесата „Ако умреш...“, която се радва на голям успех и е отличена с наградата „Театър за младите“ на Френската академия. Следват пиесите „Тя те чака“(2008), „Майката“ и „Истината“(2010), „Един час спокойствие“ и „Бащата“(2012), която освен, че е удостоена с три награди „Молиер“ до 2015, се превръща и в абсолютен хит на големите европейски и американски театрални сцени.
05 мар
07 мар
Представления: "Спускане от връх Морган" дата на събитието: Сб, 7 Март 2020 СПУСКАНЕ ОТ ВРЪХ МОРГАН от АРТЪР МИЛЪР превод Любов Костова КАМЕРНА СЦЕНА режисура: Николай Ламбрев-Михайловски драматург: Светлана Панчева сценография: Чайка Петрушева костюми: Чайка Петрушева музика: Николай Ламбрев-Михайловски фотограф: Росина Пенчева С участието на: Валентин Ганев, Ева Данаилова, Ева Тепавичарова, Илиана Коджабашева, Йосиф Шамли, Параскева Джукелова Прочутата трагикомедия на Артър Милър „Спускане от връх Морган” ще има премиера на сцената на Народния театър „Иван Вазов” в средата на април. Със задачата да постави на Камерната сцена една от последните пиеси на американския драматург, написана в началото на 90-те години на миналия век, се заема режисьорът Николай Ламбрев, а селекцията му на актьори е наистина впечатляваща: Валентин Ганев, Параскева Джукелова, Илиана Коджабашева, Ева Тепавичарова, Ева Данаилова и Йосиф Шамли. Премиерата е предвидена за 12 и 13 април 2018 г. Пиеси на автора са поставяни и преди на сцената на Народния театър – „Смъртта на търговския пътник” и „Цената”. Сюжетът на спектакъла се завихря около персонажа на Валентин Ганев – реализиран мъж между 50-те, 60-те години, който се озовава в болница, след като претърпява катастрофа. И на свиждането с близките се оказва, че години наред той е имал две жени и деца от тях – като нито едното семейство, нито другото не е подозирало за съществуването на другото, и на всичкото отгоре са били щастливи. В ролите на двете съпруги са Параскева Джукелова и Илиана Коджабашева, Ева Данаилова е дъщерята, Йосиф Шамли е семейният адвокат и приятел, а Ева Тепавичарова е в ролята на състрадателната медицинска сестра. „Това е един предизвикателен текст, който по изключителен начин преплита екзистенциални въпроси с живеенето в ежедневния живот. Как се помиряват те и могат ли изобщо да се помирят? Мога ли да бъда дотолкова свободен, че да защитя избора си, и дали изборът да бъда щастлив може да се подчини на общото статукво? Имам ли право да проведа своя избор в ежедневието, като успял в професията, съпруг, баща но … по две? Тук главните въпроси са: доколко, дали и как трябва да защитим избора си, човек може ли да прекрачи границата на задължителното лицемерие, в което системата ни вкарва, но лицемерието е основният закон, в който нашият свят съществува. Любов, работа, приятелство … истината винаги е оспорима. Има ли морал в „ обичането“ и докъде се простират неговите рамки в посегателството към душата на другия? Но докато живеем едни измокрят само подметките си, а други затъват до колене. Голямата драматургия е в това, че колкото повече навлизаме в пиесата, толкова по-трудни са отговорите на въпросите, които поставя. И ние с прекрасният екип на Народния театър поемаме предизвикателството!„ коментира режисьорът Николай Ламбрев. Сценографията и костюмите са дело на Чайка Петрушева, а мултимедията – на Иван Москов. Не се препоръчва за лица под 15 г
07 мар
Представления: "Отело" дата на събитието: Пн, 9 Март 2020 театрална постановка от Уилям Шекспир Постановка: проф. Пламен Марков Сценография и костюми: Мира Каланова Композитор: Петя Диманова Хореография и сценичен бой: Камен Иванов Асистент режисьор: Николай Кенаров, Траяна Минкова Асистент художник: Габриела Кърджиолова Консултант по африкански театър: Бистра Окереке С: Валентин Митев, Стоян Радев, Симеон Лютаков, Ненчо Костов, Станислав Кондов, Пенко Господинов, Адриан Филипов, Валери Вълчев, Ивайло Иванов, Николай Кенаров, Полина Недкова, Константин Соколов, Цветина Петрова, Гергана Арнаудова, Пламен Димитров Шекспировият разказ за ревност, отмъщение и убийство оживява в постановката на Пламен Марков на варненска сцена. В ролята на разкъсвания между любовта и ревността венециански мавър Отело се превъплъщава харизматичният Симеон Лютаков. Ролята на неговата вярна съпруга и невинна жертва Дездемона е поверена на Полина Недкова, а образът на коварния злодей Яго, адютант на Отело и двигател на трагичните събития в пиесата защитава Пенко Господинов.
09 мар
Представления: "Виновният" дата на събитието: Вт, 10 Март 2020 ВИНОВНИЯТ Народен театър "Иван Вазов" Автор: Димитър Димов Сценична редакция и постановка: Юрий Дачев Сценография и костюми: Радина Близнакова Музика: Асен Аврамов Ас. режисьор: Ренета Икономова Фотограф: Росина Пенчева Участват: Стоян Пепеланов, Илиана Коджабашева, Ева Данаилова, Христо Чешмеджиев, Виктория Колева, Павел Иванов, Емануела Шкодрева Виновният” е пиеса, в която героите често повтарят: „Времето беше такова“. Произнасят го като обяснение, оправдание, оневиняване…Този опит да прехвърлим на времето отговорността за собствените си компромиси, всъщност е нелоша с удобствата си роля, която играем пред самите себе си. Независимо коя точно е епохата и за какво търсим опрощение. Само че никое време не е достатъчно виновно, за да ни направи напълно невинни. „Димитър Димов пише „Виновният“ в епоха, прегърбена от вини. Към многото й чудовищни изкривявания принадлежи и едно, която сякаш забравихме най-лесно: лицемерната безпрекословност, с която отричаме или пренебрегваме непредвидимата сила на чувствата. Превръщането на човека в изчислима пропорция от дълг и полезност. Пиесата, безспорно, не може да бъде изтръгната напълно от времето, в което е създадена. Нейните герои се блъскат в страхове, ограничения, илюзии и клишета от края на петдесетте години. В същото време човешката им същност не може да бъде разпозната само в това стълкновение. Те притежават нещо от разрушителната чувственост на известните от романите на Димитър Димов герои. А тя освен, че е тежка дарба, е невъзможно да бъде обяснена с времето. Странна, много самотна в българската драматургия пиеса е „Виновният“. С необяснимостта на привличането между героите, с неизбежните катастрофи, с непроизнесените откровения… Но продължаващото ни неразбирателство относно подялбата на вина: нашата собствена и другата, на времето, прави този текст жив. Само че днес той може би е по-далеч от драмата и по-близо до една много, много горчива комедия на нравите. Какво да се прави…Такова е времето”, казва Юрий Дачев за спектакъла.
10 мар
Представления: "Опит за летене" дата на събитието: Вт, 10 Март 2020 ОПИТ ЗА ЛЕТЕНЕ Народен театър "Иван Вазов" Автор: Йордан Радичков Режисьор: Стоян Радев Ге. К. Драматург: Розалия Радичкова Сценография: Венелин Шурелов Костюми: Елица Георгиева Музика: Теодосий Спасов Участват: Благовест Благоев, Валентин Танев, Валери Йорданов, Георги Мамалев, Дарин Ангелов, Деян Ангелов, Зафир Раджаб, Йосиф Шамли, Марин Янев, Мария Каварджикова, Николай Урумов, Павлин Петрунов, Христо Петков 40 години по-късно шедьовърът на Йордан Радичков – „ОПИТ ЗА ЛЕТЕНЕ” отново е на сцената на Народния театър, и отново сътворен от звездна компания от актьори. Всичко в тази смешно-драматична история започва с появата на един… скитащ балон, откъснал се от фронтовете на Втората световна война, която изневиделица се появава над Аврамови махали. Това събитие води до сформирането на три групи селяни, които започват преследването на балона. Образите на преследвачите са повече от колоритни: Даскал Киро, Хаджи Аврам, Петлето, Илийко, Матей Нищото, Аврам Совалката, Игото, Павел, Петър, Аврамовица, Аврамчето, Бабина Душица. Любопитното е, че един от актьорите в спектакъла – Георги Мамалев, участва и в първата постановка на „Опит за летене” в Народния театър през 1979 г. година, но в друга роля. За пиесата си Радичков пише: “В събитията участват още: детско хвърчило; бълха; опитомена врана с името Момо; ангели, които пренасят душата на един умрял човек от Аврамови махали; група от Влашко с гуцулски пищялки; група сърби с арнаутски пищови и възгласи: “Йебем му богу и богородицу!”; група гърци, изпълняващи тъжна мелодия на струнни инструменти; група турци с ходжа, със зурли и маанета, отделно прахоляка, който вдигат. Тези четири групи трябва да символизират Балканите, които не остават безучастни при появата на скитащия балон. Те ще присъствуват само звуково, като едната мелодия сменя другата. Най-високо сред Балканите е нашата група от преследвачи, тъй като ние сме в самия център на полуострова. Тъй като сме сред Балкана, ще прибягваме и до помощта на ехото. Въздушните течения в планините са почти винаги възходящи: ако духнем птича перушинка, тя ще се понесе нагоре към небето, ако пуснем хвърчило, то ще се подеме нагоре, ако духнем глухарче, неговите нежни парашути ще се подемат нагоре. Балканите са обиталища на орлите, обиталища на летателни идеи, там духът на човека се рее високо в облаците и всеки от героите поне веднъж е летял насън. Тази хроника има скромната задача да покаже как от реални събития простолюдието създава митове. Всички митове са създадени от простолюдието, смесица от въображение и невежество, и една постоянна мечта човек да се откъсне от мизерния и презрян земен живот. Като се осветлява и стопля чрез човешката душа, презрения и мизерен живот започва да звучи почти баладично и засиява с чисто човешка светлина.”
10 мар
Представления: "Козата или коя е Силвия?" дата на събитието: Чт, 12 Март 2020 театрална постановка от Едуард Олби Режисьор: Явор Гърдев Сценография и костюми: Никола Тороманов Музика: Калин Николов С: Бойка Велкова, Михаил Билалов, Юлиан Вергов, Иво Аръков Козата, или коя е Силвия? (2003) връща наградата Тони на Едуард Олби точно 40 години след получаването на престижното отличие за Кой се страхува от Вирджиния Улф? (1963). Но ако в класиката на 20 век крайностите, които драматургът предлага, се простират до употребата на невиждано разкрепостен език по въпроси за сексуалността, в пиесата от 2003 те преминават през провокативна тема табу, за да направят големи заключения за човешката природа изобщо. Козата, или коя е Силвия – вече класика на 21 век – разказва за женен архитект на средна възраст, който се влюбва в Силвия. Темата за изневярата обаче е погледната в една изцяло нова светлина, защото Силвия е... коза. Отправната точка на конфликта започва да блъска стените на либералното общество – в началото леко, а след това с всичка сила. Табутата и задръжките на съвременния човек обаче просто не му позволяват да приеме другия такъв, какъвто е, и го задължават да го осъди на самота. Дали да бъдеш различен е най-страшното в свят, в който между четири врати могат да се случат далеч по-скандални неща, отколкото на сцената. Не се препоръчва за лица под 18 години.
12 мар
Представления: "Даскал" дата на събитието: Вт, 31 Март 2020 ДАСКАЛ от ЖАН ПИЕР ДОПАН превод: Снежина Русинова-Здравкова СЦЕНА „АПОСТОЛ КАРАМИТЕВ“ Постановъчен екип: постановка: Юрий Дачев режисура: Юрий Дачев сценография: Радина Близнакова костюми: Радина Близнакова С участието на: Стоян Пепеланов Учителят е сред най-драматичните фигури на съвремието ни. Вдъхновен, депресиран, извисен, унизен, достоен, безпътен, авторитетен, нелеп…Какво ли не се пресича над главата му, какво ли не бушува в кожата му. Той по особен начин е основният „платец“ на катастрофи, които не подреждаме сред глобалните, но всъщност са такива. Учителят стои между различни култури, между различни поколения, между различни смисли на човешкия живот. В пиесата на Допан усещам как се „движат“ тези тектонични плочи. Един влюбен в професията си литератор е доведен до крайност – това е простичката фраза, с която може да бъде представена пиесата. Но вътре в нея стрелят страшно много въпроси и те раздробяват спокойствието, самочувствието, хладнокръвната дистанцираност. А също и заблудата, че сме наясно с една мощна машина за манипулации, която обслужваме несъзнателно и безотказно. Юрий Дачев, режисьор Спектакълът се посвещава на големия български актьор ВЕЛКО КЪНЕВ
31 мар
Представления: "Любовникът" дата на събитието: Пт, 13 Март 2020 театрална постановка от Харолд Пинтър Режисура: Деян Донков Сценография и костюми: Никола Тороманов Музика: Емилиан Гацов-Елби С: Деян Донков, Радина Кърджилова Фотограф: Стефан Ненков Щерев Харолд Пинтър взима Нобелова награда за литература заради това, че "в пиесите си показва пропастта под ежедневните брътвежи и влиза смело в затворените стаи на потиснатото". Любовникът се вмъква в дома на Сара и Пинтър (играни за първи път от Катя Паскалева и Христо Гърбов през 1992) – обикновена двойка, която търси изход от рутината на брака в триъгълник с (поне) още един връх. От позната обаче, тази фигура се превръща в психологически лабиринт с въпроси, близки на всеки: как любовта устоява на стотиците закуски, обеди и вечери, какво знаем и какво не подозираме за човека до себе си и кога става дори наложително да се преструваме? Затова е любопитно, че режисьор е Деян Донков, който споделя главната роля със съпругата си Радина Кърджилова – двамата едва ли могат да влязат по-дълбоко под кожата на семейство, а с това да се промушат и под нашата. Представлението не се препоръчва за зрители под 16 г.
13 мар
Представления: "Дивата патица" дата на събитието: Нд, 15 Март 2020 ДИВАТА ПАТИЦА от ХЕНРИК ИБСЕН превод Антония Бучуковска КАМЕРНА СЦЕНА Постановъчен екип: режисура Крис Шарков драматург Светлана Панчева сценография Никола Тороманов музика Асен Аврамов С участието на: Ана Пападопулу, Валентин Балабанов, Валентин Ганев, Васил Илиев, Елена Телбис, Иван Бърнев, Илиана Коджабашева, Сава Драгунчев, Цветан Алексиев ПРЕМИЕРА НА 12 И 13 ОКТОМВРИ НА КАМЕРНА СЦЕНА НА НАРОДНИЯ ТЕАТЪР “ИВАН ВАЗОВ” “ДИВАТА ПАТИЦА” от Хенрик Ибсен Режисьор: КРИС ШАРКОВ С участието на: ИВАН БЪРНЕВ, АНА ПАПАДОПУЛУ, ЕЛЕНА ТЕЛБИС, ВАЛЕНТИН ГАНЕВ, ЦВЕТАН АЛЕКСИЕВ, САВА ДРАГУНЧЕВ, ВАЛЕНТИН БАЛАБАНОВ, ИЛИАНА КОДЖАБАШЕВА, ВАСИЛ ИЛИЕВ „Дивата патица” е пиеса на Хенрик Ибсен – един от най-важните и поставяни драматурзи в световния театър. Завръщане от чужбина разкрива неподозирани семейни тайни, които преминават през две семейства в три поколения. Изплуването на тайните поставя въпроса, доколко истината и справедливостта имат място в едно общество, в което успеха, имиджа и печалбата са гарант за лично щастие. Това са част от основните теми на Ибсен, вкарани в контекст на един необичаен домашен любимец – дивата патица и най-вече в контекста на фотографията – основно занимание на част от героите в пиесата. „Дивата патица” е и предчувствие за епохата на самонаблюдение, в която живеем и в която снимането замества живеенето. Превод: Антония Бучуковска Сценография: Никола Тороманов Музика: Асен Аврамов Драматург: Светлана Панчева Втори асистент режисьори: Ирина Иванова, Боряна Митева Творческа концепция на плаката: Никола Тороманов Дизайн: Янина Петрова Не се препоръчва за лица под 15 г
15 мар
Представления: "Лунатици" дата на събитието: Вт, 17 Март 2020 ЛУНАТИЦИ от КЕН ЛУДВИГ превод Светлана Панчева Постановъчен екип: режисура: Росица Обрешкова сценография: Елена Иванова костюми: Елена Иванова музика: Росица Обрешкова фотограф: Елена Ненкова С участието на: Анна Петрова, Аня Пенчева, Васил Драганов, Виолета Гиндева, Владислава Николова, Михаил Петров, Павел Иванов, София Бобчева, Христо Чешмеджиев Светлият лъч на комедията Вече повече от двайсет години драматургът Кен Лудвиг е определян като „светлия лъч на комедията, без който не може да мине нито един театър в Америка”. Авторът на „Лунатици” всъщност е многостранен талант – музикант, учил в Харвардския университет при Ленард Бърнстейн, театрал, обучавал се в Кембридж по ,,История на театъра”, а също и актьор, режисьор, продуцент и автор на пиеси, преведени на повече от трийсет езика и играни в двайсет страни. Един истински ,,лунатик”, влюбен в театъра и посветил му цялото си вдъхновение, защото в повечето от пиесите на Кен Лудвиг или поне в най-често поставяните, действието се развива на и зад театралната сцена; в тях главни действащи лица са актьорите, а самите пиеси представляват истински романтично и искрено обяснение в любов към Театъра. „Лунатици” е динамична и очарователна комедия за двойка прочути навремето актьори – Джордж и Шарлът Хей, които сега са принудени да играят в градчета като Бъфълоу и на малки бедни сцени – като тази на театър „Ерлангър”. Но нито Джордж, нито Шарлът, нито дъщеря им Розалинд, нито вече възрастната бивша актриса Етел, както и младите им колеги не са загубили вярата, че единствено и само театърът ,,е спасителното ни въже, живата ни връзка с хората и човещината” и в лудешки ритъм продължават да играят, да мечтаят за нови роли, да обичат и очароват публиката.
17 мар
Представления: "Моята скъпа лейди" дата на събитието: Сб, 21 Март 2020 режисура: Стилиян Петров сценография: Венелин Шурелов костюми: Елица Георгиева музика: Мишо Шишков-син С участието на: Емануела Шкодрева, Мария Стефанова, Михаил Билалов Един американец пристига в Париж, за да получи наследството си. Но както обикновено се случва в живота, а и в добре написаните пиеси, всичко се оказва доста по-сложно. Защото зад всяка истина са скрити няколко други повече или по-малко важни истини, а зад лицето на липсващата любов може би се крият нови любови. Или може би защото в Париж винаги стават неочаквани неща Режисурата на „Моята скъпа лейди“ от хитовия драматург Израел Хоровиц е поверена на Стилиян Петров, а премиерата е предвидена за 17 февруари 2019 г. на Сцена „Апостол Карамитев“. Това е втората пиеса на Хоровиц, която се поставя на сцената на Народния театър след „Някъде в този живот“ /реж. Гаро Ашикян, с участието на Емануела Шкодрева, Стоян Алексиев и Валентин Ганев /глас/. „Моята скъпа лейди“ е и вторият спектакъл, в който участва легендарната Мария Стефанова, която се завърна на първата ни сцена с „Три високи жени“ от Едуард Олби /реж. Стефан Спасов/. Преводът от английски е дело на Харалампи Аничкин, сценографията е на Венелин Шурелов, костюмите – на Елица Георгиева, а музиката – на Михаил Шишков.
21 мар
Представления: "Караконджул" дата на събитието: Вт, 24 Март 2020 „КАРАКОНДЖУЛ“ по „Дервишево семе“ на Николай Хайтов Постановъчен екип: Постановка - Стоян Радев Сценография и костюми - Елица Георгиева Звукова картина - Стоян Радев „КАРАКОНДЖУЛ“ е трагикомична, изиграна автентично и прекрасно от Валери Йорданов равносметка на една необичайна съдба: популярният от разказа на Николай Хайтов „Дервишово семе“ герой Рамадан Дервишов споделя с опитомения от него мечок, но най-вече със зрителите житейския си път: оженен в невинността на своите 14 години, той губи любимата си, и любовта, изгаря от мъка, от страст по отмъщението – но с много вътрешни перипетии и колебания намира път към себе си. Проправя го трудно – защото е мъж див и неподчиним, изсечен като планинска скала. Води спорове с кмета Чаталбашев, спомня си порвите мигове на своя брак, който всъщност е една детска игра, копнее да е край любимата жена и това го смирява понякога, а понякога го прави велик в посвещението към нея. Целият блика от природна сила, от наивни и мъдри открития, от смешни до сълзи разкази на случки, които разширяват представите ни за силата и смисъла на човешкото същество и неистовите му битки с и за живота. Затворен в планинската си колиба и в непреживяната си любовна мъка, Рамадан Дервишов споделя себе си и своя първичен опит сякаш с целия свят – с хора, близки и далечни, случайни и съкровени, съседи и съселяни, с природата, домашните животни и така окръгля и преизпълва с вълнение и събития, с наивност и премъдрост, с болка и смях човешкото съществуване. Неслучайно КАРАКОНДЖУЛ е прозвище на човек, обзет от безсъние. Много безсънно-интересна е срещата с героя Рамадан, сътворен от един блестящ театрален екип и изигран от обичания актьор Валери Йорданов. Драматург на постановката - Мирела Иванова Асистент-режисьор - Боряна Митева Художник на плаката и програмата - Янина Петрова Фотограф - Божидар Марков Премиера - 22 и 23 януари 2020 г. Представлението не е подходящо за лица под 12 г. Времетраене - 1 ч. 20 мин., без антракт
24 мар
Представления: "Синът" дата на събитието: Вт, 24 Март 2020 "СИНЪТ" от ФЛОРИАН ЗЕЛЕР Постановъчен екип: Постановка - Диана Добрева Сценография и костюми - Мира Каланова Музика - Петя Диманова Хореография - Деян Георгиев С участието на: ЗАХАРИ БАХАРОВ, ВЛАДИМИР ПЕНЕВ, ТЕОДОРА ДУХОВНИКОВА, АЛЕКСАНДЪР ТОНЕВ, АНЕТА ИВАНОВА Сюжетът, избран от Флориан Зелер, около който се разгръща напрежението в „Синът“, може да бъде „бъде взет назаем“ от драмата на което и да е съвременно семейство: разделени родители, изгубили сериозно доверието и комуникацията със своя син тийнейджър и неговия опит „да изкрещи мълчешком“ болката си и копнежа си по семейство и разбиране. Момчето е оставено на грижите на майката и живее при нея в тягостната и студена атмосфера на самотата, не чувства обичта и подкрепата й, наранено е и от отсъствието на своя баща, който вече има друго семейство и друго дете. Какво прави момчето ли – спира да ходи на училище с месеци, затваря се в себе си, обгражда се с мними защитни стени, бунтува се по свой си начин. Какво ще предизвика поведението му – трусове във взаимоотношенията на двамата бивши съпрузи и негови родители? Взаимни обвинения? Катаклизъм в новото семейство на бащата? Помирение? „Синът“ от Флориан Зелер е един огромен, болезнен въпрос, отправен от сцената към всички нас. За цената и безценността на обичта. Преводът на „Синът“ е на Снежина Русинова - Здравкова, сценографията и костюмите - на Мира Каланова, музиката - на Петя Диманова, а хореографията - на Деян Георгиев Драматург на постановката - Мирела Иванова Асистент-режисьор - Олга Недялкова Фотограф на плаката - Павел Червенков Фотограф на програмата - Божидар Марков Художник на плаката и програмата - Янина Петрова Премиера - 17 и 18 януари 2020 г. Представлението не е подходящо за лица под 12 г. Времетраене - 1 ч. 50 мин., без антракт
24 мар
Представления: "Богът на касапницата" дата на събитието: Ср, 25 Март 2020 театрална постановка от Ясмина Реза Превод: Снежина Русинова-Здравкова Режисьор: Антон Угринов Сценография и костюми: НиколаТороманов Музика: Калин Николов С: Александра Василева, Владимир Карамазов, Радена Вълканова, Юлиан Вергов През 2005 френската актриса и драматург Ясмина Реза има шест постановки и Тони за най-добра пиеса за своята Арт, но "ужасно съм уморена и не ми се пише повече" е отговорът й на поканите за нова. Скоро обаче тя връща думите си назад: "Един инцидент в живота на моя 13-годишен син се оказа невероятна тема. Негови приятели се сбили, единият дори счупил зъб на другия. Няколко дни по-късно срещнах майката на пострадалото момче, а тя започна да се оплаква: "Можеш ли да си представиш, родителите (на момчето, нанесло удара) дори не ми се обадиха?" Какво щеше да стане, ако бяха? Пиесата на Реза (с Тони и награда Сезар за най-добър филмов сценарий, режисиран от Роман Полански) среща двете привидно цивилизовани двойки от средната класа на камерна сцена под режисурата на Антон Ургинов. Сдържаните и любезни отношения постепенно се изострят в безразсъдни, грозни и агресивни реплики, а алегорията с обществото ни става все по-ясна, докато "иззад маската на благоприличието наднича Богът на касапницата" – същият онзи, който възпитава децата им зад четирите стени на дома.
25 мар
Представления: "Колко е важно да бъдеш сериозен (години по-късно)" дата на събитието: Ср, 25 Март 2020 Автор: Том Томас Превод: Татяна Иванова Режисьор: Бойко Илиев Драматизация: Розалия Радичкова Сценография: Милена Пантелеева Костюми: Милена Пантелеева Музика: Сашо Младенов Участват: Антон Радичев, Добринка Станкова, Кирил Кавадарков, Милена Атанасова, Славена Зайкова, Цветан Пейчев Повече от 30 години след края на историята в „Колко е важно да бъдеш сериозен”, героите от прочутата пиеса на Оскар Уайлд отново попадат в трагикомични житейски ситуации – този път в продължение, написано от американския драматург Том Томас. Как се развива историята на Гуен, Алджи, Сесили, Ърни, Бренда и Уили Джукс, зрителите могат да видят в най-новия спектакъл на Народния театър, режисиран от Бойко Илиев –. „КОЛКО Е ВАЖНО ДА БЪДЕШ СЕРИОЗЕН /ГОДИНИ ПО-КЪСНО/”. Впечатляващият актьорски състав дава още една заявка за запомнящо се преживяване, защото събира на една сцена Добринка Станкова, Антон Радичев, Милена Атанасова, Кирил Кавадарков, и младите Славена Зайкова и Цветан Пейчев. В „КОЛКО Е ВАЖНО ДА БЪДЕШ СЕРИОЗЕН /ГОДИНИ ПО-КЪСНО/” Том Томас се справя блестящо с предизвикателството да продължи историята на Уайлдовите герои, пренасяйки ги в 1933 година, когато Хитлер идва на власт в Германия, Голямата Депресия и Краха на Уолстрийт са в разгара си…. А също и бомбардировките, тъгата по отминалите години и… блестящата алегория на един изгубен щастлив живот с празните тенджери вместо каски на главите… „Светът се срива, заприличал е на спукан балон, Мусолини напада френската ривиера и принуждава хората да бягат, наметнали кожените си палта и наниза от перли… Какво от това, че хер Хитлер хвърля бомби над Лондон, без цел и посока. Фойерверките са впечатляващи, но достатъчно е да сложиш една тенджера на главата си, за да се почувстваш отново по-добре, особено, ако на главата ти е попаднала онази тенджера, в която съпругата ти готвеше прекрасната ирландска яхния… И толкова е хубаво да отпиеш от онова любимо шотландско уиски, което така бързо може да те приближи към Щастливите дни, когато бяхме млади, волни и свободни и никой не можеше да ни каже къде точно да си изстръскваме лулата или да не си качваме краката на „изисканата” табуретка… Времето минава, камбанката бие, но винаги може да се намерят сили и желание за още една лудория, която да ни даде увереност, че животът продължава и насладата от това никой не може да ни отнеме….”, казва Бойко Илиев за пиесата. Пиесата на Оскар Уайлд “Колко е важно да бъдеш сериозен” е написана през лятото на 1894 г. Поставена е за първи път в театър „Сейнт Джеймс“ в Лондон, премиерата е била на 14 февруари 1895 г. Последната пиеса на Уайлд, се счита от повечето критици и изследователи за негово върховно постижение. Поставяна на всички големи световни сцени и многократно филмирана. „Щастливи сме, че Народният театър подкрепи идеята за поставянето на тази интелигентна и забавна пиеса, в която Томас изключително добре подражава на парадоксалния хумор на Уайлд, напомняйки ни отново великата му мисъл, че животът е твърде важно нещо, за да говорим сериозно за него. И да ни покаже, че въпреки всичко, ако желае, човек успява да надмогне бита, за да намери изход и от най-безизходната ситуация”, споделя Бойко Илиев. Композитор на музиката в „КОЛКО Е ВАЖНО ДА БЪДЕШ СЕРИОЗЕН (БЕЗ ИЗВИНЕНИЕ)” е Сашо Младенов, преводът е на Татяна Иванова, а сценограф и художник на костюмите е Милена Пантелеева.
25 мар
Представления: "Лисичета" дата на събитието: Чт, 26 Март 2020 ЛИСИЧЕТА Народен театър "Иван Вазов" Автор: Лилиан Хелман Постановка и режисура: Бина Харалампиева Драматург: Мирела Иванова Сценография и костюми: Свила Величкова Музика: Асен Аврамов Участват: Ана Пападопулу, Дарин Ангелов, Иван Юруков, Марин Рангелов, Радина Боршош, Теодора Духовникова, Христо Петков, Цветан Алексиев, Цветомира Даскалова Спектакълът „Лисичета“ по знаменитата психологическа драма на Лилиан Хелман пресъздава атмосферата в едно семейство от американския Юг, пометено от страшната стихия на парите. Ярки конфликти и подмолни сблъсъци, обяснения в любов и ненавист избухват в дома на Хюбърдови, оголват и осветяват истината за всекиго от героите, блестящо изпълнени от Теодора Духовникова, Ана Пападопулу, Дарин Ангелов, Христо Петков, Иван Юруков, Цветан Алексиев, Цветомира Даскалова и съвсем младите Радина Боршош и Марин Рангелов. „Лисичета“ е модерен и страстен прочит на напрегнатото ни съвремие, направен от гост-режисьора Бина Харалампиева.
26 мар
Представления: "Цветът на дълбоките води" дата на събитието: Чт, 26 Март 2020 театрална постановка от Оля Стоянова Режисьор: Бойка Велкова Композитор: Теодосий Спасов Хореограф: Татяна Соколова С: Бойка Велкова, Емануела Шкодрева, Вяра Табакова, Ева Данаилова, Павел Иванов, Явор Вълканов "Реших да застана от другата страна, за да споделя нещата, на които животът ме е научил", казва актрисата Бойка Велкова за първата си роля като театрален режисьор. Тя обаче не наблюдава пиесата си от редовете пред сцената, напротив– гледаме я през цялото време в кожата на Елизабет I, която е половината от основния конфликт в историческата драма на Оля Стоянова. Текстът следва интригите в кралския двор през 16 век, в които главна роля има и кралицата на Шотландия Мария Стюарт (Емануела Шкодрева), повела хитра и коварна битка за английската корона. "Тезидве жени са истински загадки с всичките им слабости, качества и грехове, а темите в пиесата са много– от самотата и достойнството до това, че всъщност Бог е един", казва Велкова, която кани съпруга си Теодосий Спасов да композира музика към представлението. Докато слушаме неговите ноти, от дъното на сблъсъка между двете кралици бавно изплуват и други тонове– тези на дълбоките води, които пазим под спокойната повърхност на характераси.
26 мар
Представления: "Крадецът на праскови" дата на събитието: Нд, 29 Март 2020 КРАДЕЦЪТ НА ПРАСКОВИ КАМЕРНА СЦЕНА Постановъчен екип: постановка: Бойко Илиев режисура: Бойко Илиев сценография: Нина Пашова костюми: Нина Пашова музика: Иван Лечев фотограф: Божидар Марков С участието на: Аня Пенчева, Добринка Станкова, Марин Янев, Мариус Донкин, Марияна Бранкованова, Стоян Пепеланов, Юлиан Вергов В един просмукан от жестокост, бедност и болести свят се ражда красива, но обречена любов. Плод на естествения стремеж за щастие и свобода, за осмисляне на абсурдното всекидневие, тя е убита сред хаоса на войната във време, когато човешкото е изтрито от хората. Изключителната по своята психологическа проницателност и дълбочина повест на Емилиян Станев „Крадецът на праскови” е в основата на спектакъла. Героите на тази трагична и наситена с много емоции любовна история – Полковникът, Жената на Полковника, Военнопленникът, Учителят, Ординарецът и Майката – разкриват света на любовта, която, макар и тайна, е единствено способна да придаде смисъл на страданието, да възроди и да възвиси човешкия дух. Не се препоръчва за лица под 12 г
29 мар
Представления: "Хъшове" дата на събитието: Нд, 29 Март 2020 ХЪШОВЕ от ИВАН ВАЗОВ ГОЛЯМА СЦЕНА Постановъчен екип: постановка: Александър Морфов режисура: Александър Морфов сценография: Елена Иванова фотограф: Димитър Ерменков художник: Стефан Десподов С участието на: Благовест Благоев, Валентин Ганев, Валентин Танев, Валери Йорданов, Васил Драганов, Василена Винченцо, Виктор Танев, Владислава Николова, Дани Рашев, Даниел Ангелов, Дарин Ангелов, Деян Ангелов, Деян Донков, Евгени Будинов, Елисавета Господинова, Иван Юруков, Леарт Докле, Пламен Пеев, Рени Врангова, Руси Чанев, Сава Драгунчев, Стоян Алексиев, Теодор Елмазов, Христо Петков С пиесата „Хъшове” започват преди един век – през 1904 г., представленията на Народния театър. С „Хъшове” през 1954 г. се чества 50-годишнината му. През юбилейния стотен сезон (2004–2005) безсмъртната творба на Вазов е отново на сцената му, вече в адаптация и постановка на Александър Морфов. Те са немили и недраги, но не отчаяни, скитници и голтаци, а горди и свободолюбиви; нехранимайковци – за еснафите, герои – за потиснатите и унижените. На сцената в чуждоземния град хъшовете възторжено разиграват своя самодеен спектакъл – генерална репетиция за истинския, този, който ще последва. Спектакълът, в който немилите и недрагите ще намерят смъртта си и заедно със свободата за сънародниците си ще извоюват свободен терен и за довчерашните черни души – гешефтарите и спекулантите. ОТЗИВИ ОТ МЕДИИТЕ Неслучайно за първи път от сякаш един век насам голямата зала на националния ни театър се оглася от възторжени викове „Да живее България!”. При това без да прилича на митинг. (в. „Сега”) Изобщо не очаквах спектакълът на Александър Морфов да отвее с такава сила моя скептицизъм, да разбие на пух и прах дълго наслоявани клишета, да изпълни с нов смисъл вече амортизирани понятия, като свобода, родина, патриотизъм, себеотричане, даже да ме развълнува и да вдигне накрак цялата зала чак до учениците на втори балкон. (в. „Капитал”) НАГРАДИ: ИКАР 2005 ЗА РЕЖИСУРА на Александър Морфов; ЗА МАЙСТОРСКО ТЕХНИЧЕСКО ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА СПЕКТАКЪЛ АСКЕЕР 2005 ЗА ВОДЕЩА МЪЖКА РОЛЯ на Валери Йорданов; ЗА РЕЖИСУРА – Александър Морфов; ЗА НАЙ-ДОБРО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ „ИВАН ДИМОВ” ЗА 2004–2005 г. ЗА МЛАДИ БЪЛГАРСКИ ТАЛАНТИ на Валери Йорданов за ролята на Бръчков Награди от Международния фестивал „ДРУМЕВИ ТЕАТРАЛНИ ПРАЗНИЦИ И НОВА БЪЛГАРСКА ДРАМА” – ШУМЕН 2006; ЗА РЕЖИСУРА на Александър Морфов; ЗА СЦЕНОГРАФИЯ на Елена Иванова; ЗА НАЙ-ДОБРА МЪЖКА РОЛЯ на Валентин Ганев Годишна награда ЗА КУЛТУРА НА СТОЛИЧНАТА ОБЩИНА за 2005 г. ЗА СПЕКТАКЪЛА „ХЪШОВЕ” на режисьора Александър Морфов
29 мар
Представления: "Животът е прекрасен" дата на събитието: Вт, 31 Март 2020 Не се препоръчва за лица под 14 г ЖИВОТЪТ Е ПРЕКРАСЕН Народен театър "Иван Вазов" Автор: Николай Ердман Спектакъл: Александър Морфов Превод: Юлия Огнянова Сценография и костюми: Никола Тороманов Музика: Асен Аврамов Участват: Камен Донев, Рени Врангова, Светлана Янчева, Пламен Пеев, Албена Колева, Руси Чанев, Стефания Колева, Теодор Елмазов, Дарин Ангелов, Деян Ангелов, Валентин Танев, Павлин Петрунов, Биляна Петринска, Йордан Петков, Емил Марков, Стефан Къшев, Валери Сегменски, Любомир Петкашев, Вяра Табакова по “Самоубиецът” и други произведения на Николай Ердман “Самоубиецът” е пиесата, която може би най-дълго време е останала под тоталната забрана на комунистическата цензура - 60 години абсолютна забрана върху произведението. Пиесата е написана през 1928 г. и поставена за първи път в СССР през 1987 г... Наричат “Самоубиецът” - “Ревизор” на ХХ век, сравняват Ердман с Гогол и Сухово - Кобилин . Два театъра се борят да поставят пиесата – Театърът на Мейерхолд и МХАТ. В защитата на “Самоубиецът” се включват Мейерхолд, Станиславски, Луначарски, Горки и Булгаков, но усилията им се оказват безрезултатни. Ердман е на 28 години, когато създава пиесата. След нея не написва нито една. През 1933г. е заточен в Енисейск, за “контрареволюционни литературни произведения”, по-късно освободен, но с лишаването от право да живее в 10 от големите градове на СССР, в това число и Москва. Същвременно е автор на сценариите на любимите филми на Сталин “Веселите момчета” и “Волга, Волга”. Заличен от надписите на тези филми. 1948 г. получава Сталинска премия за “Смели хора”, но това не помага на “Самоубиецът” да бъде разрешен. Наричат пиесата “реквием за унищожението на руската интелигенция”. Осип Манделщам пише : “Пиесата е за това, защо продължихме да живеем, когато всичко ни тласкаше към самоубийство, докато Ердман се обрече на безмълвие, само и само, за да запази живота си.” Не се препоръчва за лица под 14 г
31 мар
Представления: "Нощна пеперуда" дата на събитието: Вт, 31 Март 2020 НОЩНА ПЕПЕРУДА от ПЬОТЪР ГЛАДИЛИН превод: Иван Тотоманов КАМЕРНА СЦЕНА Постановъчен екип: постановка: Явор Гърдев режисура: Явор Гърдев сценография: Даниела Олег Ляхова костюми: Даниела Олег Ляхова хореография: Виолета Витанова, Станислав Генадиев музика: Калин Николов фотограф: Симон Варсано художник: Стефан Десподов С участието на: Весела Бабинова, Йосиф Шамли, Михаил Билалов, Сава Драгунчев, Христо Петков „В края на глухата равнина, там, откъдето започва вечният мраз, има военен гарнизон. Скоро ще настъпи суровата зима и северната степ ще побелее като мляко. Вятърът вие като звяр, провира се през всички пролуки и свири в тях с хиляди гласове. Някъде дрънчи отпрана ламарина, отекват удари по наковалня. На плаца свири малък военен оркестър – един барабан и две тръби… Музикантите са само трима и единият свири доста фалшиво. Но тези тримата внасят ред в околния свят. Той вече не е див хаос. Да живееш в свят, в който има ред, определян от интервалите между музикалните звуци, вече не е чак толкова страшно”… Пьотър Гладилин На 17 декември 2001 г. в московската „Театрална работилница на Пьотър Фоменко” е премиерата на пиесата „Нощна пеперуда”. Режисьор е Евгений Коменкович. За нея Гладилин казва, че това е пиеса за спасението на душата. За „Нощна пеперуда” Гладилин получава наградата на Министерството на културата на Руската федерация в драматургичния конкурс „Дълг, чест, достойнство” (2003). Той често работи в киното и през 2006 г. по негов сценарий е заснет филмът „Аврора, или какво се присъни на спящата красавица”, номиниран за „Оскар” в категорията за най-добър чуждоезичен филм. Времетраене: 100 мин. Играе се на Камерна сцена НОМИНАЦИИ ИКАР `2013 Авторска музика – Калин Николов за „Нощна пеперуда“ НАГРАДИ „Аскеер `2012”: Изгряваща звезда – Весела Бабинова за ролята на Коля Лебедушкин Театрална музика – Калин Николов за „Нощна пеперуда” Режисура – Явор Гърдев за „Нощна пеперуда” Най-добро представление – „Нощна пеперуда” от Пьотър Гладилин, постановка Явор Гърдев Представлението не е подходящо за лица под 15 г.
31 мар

Коментари

Коментирай 500 символа

Видео

Видеото е добавено от: Инна Ив на 14 декември 2017
Видеото е добавено от: Simeon Bonchev на 30 август 2019
Печели с Опознай.bg

Трупай точки и ги осребри за бъдещи покупки в Grabo.bg

Други подобни обекти в страната

Други обекти наблизо

Вижте още