Рейтинг:

1324м. н.в.
преглеждания за последните 30 дни 17
преглеждания за целия период 3759
Популярност на обекта в различни класации
Дата на публикуване 02.10.2014г.
Добави снимки Опознай.bg разчита на потребителите си да помагнат да покажем със снимки или видео всички наши красиви забележителности. Изпратете ваши снимки за "Вир Казана - Солища" за още по-богато съдържание.
Близо до село Солища по поречието на р. Солитска се намират три вира "Радковския вир", "Лъжичката" и "Казана".

Решихме да ги посетим. Местните хора ни упътиха и с бодра стъпка поехме по стръмна пътека към реката. Видяхме табели, указващи посоката и малки дървени мостчета, преметнати небрежно през реката. Спомените ни за това диво място бяха смутени от неприятна гледка на разоран път от тежки строителни машини. Поехме по прясно разорания път и за наше учудване той свърши в реката на място, което предполагахме, че е "Радковия вир". Продължихме нагоре към " Лъжичката" по пътя , който се виеше около реката. "Лъжичката" - вирче в скалата, с формата на лъжица, така и не го открихме.

След около 30 минути спокойно ходене и препятствия от срутени камъни и отсечени дървета, стигнахме до вир "Казана". Вирчето си беше същото - малък водопад с огромна сила се разбиваше в скалите, от където се е образувал и самият вир във вид на "казан". Полюбувахме се на тази поредна красота в Родопите и малко разочаровани от безумните човешки дейности се отправихме към село Солища.

Координатите са за село Солища.

Маршрутът е труден и ви препоръчваме да питате в селото да ви упътят, преди да тръгнете.