• Туристически маршрути до Беласица планина

1276м. н.в.
преглеждания за последните 30 дни 48
преглеждания за целия период 3121
Популярност на обекта в различни класации
Дата на публикуване 15.04.2016г.
Добави снимки Опознай.bg разчита на потребителите си да помагнат да покажем със снимки или видео всички наши красиви забележителности. Изпратете ваши снимки за "Туристически маршрути до Беласица планина" за още по-богато съдържание.
Хижа Конгур е основният изходен пункт за туристически излети до Беласица планина. От хижата до билните части е нанесена лентова маркировка с червена боя. Маршрутите са, както следва:

х. "Конгур" - вр. Конгур 1:30 часа. Следва се червената маркировка до м. Вършилото. Тя пресича на места серпентините на подбилния път. На 900 метра преди върха маркировката се разклонява. Дясната част води на югозапад по пътя към вр. Калабак (Радомир), а направо (юг) се продължава по добре различима пътека към вр. Конгур.

х. "Конгур" - вр. Калабак 3:00 часа. До местността Вършилото се следва червената маркировка от предния маршрут. На разклона под вр. Конгур се поема на югозапад по пътя вдясно. През по-голямата си част пътя следва посока запад и хоризонтал 1850 метра. Малко преди върха пътят постепенно се изкачва до около 1950 м н.в. Под Калабак от пътя се отделя добре различима пътека, по която стигаме до първенеца на планината (2029 м) за около 15 минути.

х. "Конгур" - вр. Тумба - 8:00 часа с лека раница. Следва се горният маршрут. По избор може да се подмине в. Калабак и да се продължи по пътя. Дистанцията оттук до вр. Тумба е около 17 км по права линия (20 км по пътя), като се следва изключително подбилния път в западна посока. По-забележителните точки по машрута са: разклон за х. Лопово и с. Самуилово на 2,5 км след Калабак (маркиран с жълта боя), седловина Демир капия на около 700 м след разклона за Самуилово, вр. Лозен на около 7 км след Демир капия, разклон за с. Ключ на около 2 км след вр. Лозен (маркиран с жълта боя) и разклон за с. Скрът на около 2,5 км след разклона за с. Ключ (маркиран с жълта боя). След разклона за село Скрът червената маркировка се отделя по добре различима пътека в непосредствена близост до граничната бразда. Навлиза се в характерния ръкав на границите между Република Македония, България и Гърция. Пътеката извива на юг до самия триграничен вр. Тумба (гранична пирамида 1).