"Отело – Гибелта на идеалиста"
... прочети още
ОТЕЛО – ГИБЕЛТА НА ИДЕАЛИСТА
Ода на разпада
по едноименната пиеса на Уилям Шекспир в превод на Валери Петров и фрагменти от текстове за войната (Сун Дзъ, Лао Дзъ, Мюлер, Брехт, Къмингс и др.)
Спектакъл на Театър ЗОНГ,
реализиран в партньорство с Театър Азарян
С участието на: Боян Арсов, Надя Керанова, Живко Симеонов, Алеко Дишев, Цветан Апостолов, Румен Михайлов и Вяра Коларова
Драматургична версия и режисура: Дина Маркова
Хореография и физическа партитура на спектакъла: Боян Арсов
Визуална среда и костюми: Боян Арсов
Видео среда: Jeason Brad Lewis
Военизирана група. Двама мъже, привидно различни, но еднакво непримирими, се изправят един срещу друг в психиделична психологическа битка, в която залогът е техният живот и животът на всички около тях.
„И са фалшиво избрани противниците ни – приятели и врагове...“
Хипотезата за войната е хипотеза за човешката природа и нейната противоречивост. В епохата на счупените идеали и постистината всичко се сменя, дори личността е лишена от център. Съвременният „Отело“, отвъд мита, е възможен като история за човека – парадокс, противоречащ си, двойствен, непознаваем, поставен в радикализиран, черно-бял свят. Той разполага с познанието, но не успява да го приложи така, че да се спаси. Героите в тази пиеса - непримирими, направлявани от амбицията, устремени към победата, в капана на екстремното живеене, допускат войната помежду си. Така се задействат процесите на унищожение между човеците и вътре в човека. В епохата на егото, на успеха като императив и на привидното щастие, в света, конструиран на принципа съюзник-враг, война-любов, те отказват да приемат поражението. Смелият воин става страхливец, приятелите стават врагове, умният оглупява, разумният полудява, любимият – убива. Тук разумът катастрофира, идеалът катастрофира, човекът губи себе си и изкрещява: „Не съм това, което съм!“ Тогава се превръща в своята сянка-двойник, в другия свой възможен Аз. „Отело – Гибелта на идеалиста“ е черна песен – предупреждение за черните времена, в които живеем. Разпадът на душата до тази загуба на човешкото е страшното, което спектакълът изследва.
Запушете за тях своите уши,
затворете за тях своите очи,
защото нищо човешко няма да чуете,
нищо човешко няма да видите…
Това е втори спектакъл за Театър ЗОНГ, а също и втори спектакъл в партньорство с Театър „Азарян“. Първият спектакъл *ЖИВОТЪТ Е СЪН* по Калдерон донесе на творческия екип две награди ИКАР 2019 – за режисьорски дебют на Дина Маркова и за водеща мъжка роля на Боян Арсов .
Спектакълът е реализиран с финансовата подкрепа на Програма „Култура“ на Столична община и Програма „Дебюти“ на Национален фонд „Култура“.
С подкрепата на Underground Gallery/Studio и Национален студентски дом.