Рейтинг:
0.0
Минало събитие

Изложба "Сила на привличане II"

... прочети още Втората изложба от серията „Сила на привличане“ представя скулптура на шведската авторка Анна Уденберг, която живее и работи в Берлин, както и поредица от дигитални рисунки на Мич Брезунек, който живее между родната си страна Франция и Пловдив. Анна Уденберг си играе с мислите, емоциите и фантазиите на зрителя. Тя е фокусник, който създава илюзия за функционалност и използваемост и по този начин задейства въобразяването на идеи за действия. Тя провокира въображението за това как могат да се използват нейните обекти и фигури. Скулптурите на Анна Уденберг привличат международното внимание в социалните медии на 9-то Берлинско биенале през 2016 г. Женски фигури в екстремни пози разчекват пухкавите си задни части или разтварят крака към зрителя. Те се гърчат и увиват около куфарите си, за да предоставят на селфи стика подходящ изглед към слабините си. Облечени в прилепнали по тялото поръчкови и многофункционални спортни дрехи, техните физически импулси са изложени на сцената и са допълнително подчертани с панделки, връзки, пластмасови вложки и мрежести платове. Те лесно намират своето място в непрекъснато сексуализираните образи от медиите. Женската идентичност се представя като кукла, която е ограничена до един сексуализиран обект за консумация и подхранване на въображението. “Pockets Obese” от 2017 г. – скулптурата, показана на изложбата в Пловдив – задълбочава размисъла за обещанията, които обектите обикновено дават днес в консуматорския свят. Тя повдига темите за употреба и функция, за въображение и фантазия в съблазнителен баланс на намеци и възможности. От гигантски цип, който може да принадлежи на огромна чанта, се подава масивна структура, която е супер функционално покрита с изкуствена кожа, мрежести и ватирани тъкани, с каишки, катарами и връзки, взети от раници и торби. Една затлъстяла торба в буквалния смисъл, която е толкова издута, че може да служи и като мебел, като седалка или кресло със своите ниши, стъпала и подпори. Как и с каква цел тялото или телата могат да заемат позиция там е оставено на въображението и фантазията. Мич Брезунек наблюдава всекидневния живот в Пловдив по време на изолацията. През първите няколко месеца от тази година той създава серия от 11 дигитални рисунки. Сред тях са купон на балкони разположени през два етажа. Двойка бездомници на улицата, които нямат дом, в който да се карантинират. Тренировка с гири в хола. Тираджия, който чака на опашка и гледа порно в кабината си. Отчаяни домакини, обречени да останат в един апартамент със старата си майка. Разговор на една възрастна двойка на пейка, на чийто заден план минава каруца. Серията представя цялата баналност, скука, абсурд и тривиална красота на ежедневието. Няма нищо оптимизирано тук, няма прекомерен лукс, няма усъвършенствано благополучие. Рисунките са фонът и рамката за скулптурата и обратно. Те отразяват едно ежедневие, което изглежда толкова различно и въпреки това се определя точно от израстъците и извращенията, представени в скулптурата. Оптимизирани, функционализирани, еротизирани, свръх сексуализирани, мечтаните светове на консумация са част от обещанието за постоянен лукс и вечно здраве. Те обещават безгранично, безпрепятствено нарастване на похотта като плод на въображението. Този вид затлъстяване, свръхизобилие и свръхрастеж като атракция от света на лукса, пренасящ се в идентичността, към която се стремим и изграждаме в стремежа си към самоусъвършенстване, намира отрезвителен баланс в ежедневното естество на малките дигитално нарисувани сцени. Анна Уденберг е родена в Стокхолм през 1982 г. Учи в Royal Institute of Art в Стокхолм от 2006 до 2011 г. и в Städelschule във Франкфурт през 2009 г. Живее и работи в Берлин.Мич Брезунек е роден във Франция през 1989 г. Учи в National Academy of Art в Бретан - Лориан до 2015 г. и живее между Пловдив и Франция. Изложба, представена в галерия SARIEV, Пловдив в сътрудничество с Фондация „Отворени изкуства“.Организирана от Фондация „Отворени изкуства“, Пловдив, и Office for Art, Берлин, с подкрепата на IFA Institut für Auslandsbeziehungen. Проектът е част от програма „Наследство" на Фондация „Пловдив 2019".

06 ноември 2020
до 06 декември 2020
Пловдив  · 
Sariev Contemporary - Пловдив (ул. "Отец Паисий" 40)
изминало
Втората изложба от серията „Сила на привличане“ представя скулптура на шведската авторка Анна Уденберг, която живее и работи в Берлин, както и поредица от дигитални рисунки на Мич Брезунек, който живее между родната си страна Франция и Пловдив.

Анна Уденберг си играе с мислите, емоциите и фантазиите на зрителя. Тя е фокусник, който създава илюзия за функционалност и използваемост и по този начин задейства въобразяването на идеи за действия. Тя провокира въображението за това как могат да се използват нейните обекти и фигури.
Скулптурите на Анна Уденберг привличат международното внимание в социалните медии на 9-то Берлинско биенале през 2016 г. Женски фигури в екстремни пози разчекват пухкавите си задни части или разтварят крака към зрителя. Те се гърчат и увиват около куфарите си, за да предоставят на селфи стика подходящ изглед към слабините си. Облечени в прилепнали по тялото поръчкови и многофункционални спортни дрехи, техните физически импулси са изложени на сцената и са допълнително подчертани с панделки, връзки, пластмасови вложки и мрежести платове. Те лесно намират своето място в непрекъснато сексуализираните образи от медиите. Женската идентичност се представя като кукла, която е ограничена до един сексуализиран обект за консумация и подхранване на въображението.
“Pockets Obese” от 2017 г. – скулптурата, показана на изложбата в Пловдив – задълбочава размисъла за обещанията, които обектите обикновено дават днес в консуматорския свят. Тя повдига темите за употреба и функция, за въображение и фантазия в съблазнителен баланс на намеци и възможности. От гигантски цип, който може да принадлежи на огромна чанта, се подава масивна структура, която е супер функционално покрита с изкуствена кожа, мрежести и ватирани тъкани, с каишки, катарами и връзки, взети от раници и торби. Една затлъстяла торба в буквалния смисъл, която е толкова издута, че може да служи и като мебел, като седалка или кресло със своите ниши, стъпала и подпори. Как и с каква цел тялото или телата могат да заемат позиция там е оставено на въображението и фантазията.
Мич Брезунек наблюдава всекидневния живот в Пловдив по време на изолацията. През първите няколко месеца от тази година той създава серия от 11 дигитални рисунки. Сред тях са купон на балкони разположени през два етажа. Двойка бездомници на улицата, които нямат дом, в който да се карантинират. Тренировка с гири в хола. Тираджия, който чака на опашка и гледа порно в кабината си. Отчаяни домакини, обречени да останат в един апартамент със старата си майка. Разговор на една възрастна двойка на пейка, на чийто заден план минава каруца.
Серията представя цялата баналност, скука, абсурд и тривиална красота на ежедневието. Няма нищо оптимизирано тук, няма прекомерен лукс, няма усъвършенствано благополучие. Рисунките са фонът и рамката за скулптурата и обратно. Те отразяват едно ежедневие, което изглежда толкова различно и въпреки това се определя точно от израстъците и извращенията, представени в скулптурата. Оптимизирани, функционализирани, еротизирани, свръх сексуализирани, мечтаните светове на консумация са част от обещанието за постоянен лукс и вечно здраве. Те обещават безгранично, безпрепятствено нарастване на похотта като плод на въображението. Този вид затлъстяване, свръхизобилие и свръхрастеж като атракция от света на лукса, пренасящ се в идентичността, към която се стремим и изграждаме в стремежа си към самоусъвършенстване, намира отрезвителен баланс в ежедневното естество на малките дигитално нарисувани сцени.
Анна Уденберг е родена в Стокхолм през 1982 г. Учи в Royal Institute of Art в Стокхолм от 2006 до 2011 г. и в Städelschule във Франкфурт през 2009 г. Живее и работи в Берлин.Мич Брезунек е роден във Франция през 1989 г. Учи в National Academy of Art в Бретан - Лориан до 2015 г. и живее между Пловдив и Франция.
Изложба, представена в галерия SARIEV, Пловдив в сътрудничество с Фондация „Отворени изкуства“.Организирана от Фондация „Отворени изкуства“, Пловдив, и Office for Art, Берлин, с подкрепата на IFA Institut für Auslandsbeziehungen. Проектът е част от програма „Наследство" на Фондация „Пловдив 2019".
Прочети още
Пловдив, ул. "Отец Паисий" 40

Телефон: 088 852 0375

Сподели това събитие:
Източник:
Подходящо:
За възрастни
Дата на актуализация:
27.10.2020г.
Преглеждания:
52 бр.
Преглеждания последните 30 дена:
1 бр.

Оферти за събития и забавления наблизо

Спектакълът "Антигона" на Александър Морфов на 27 Септември, в Драматичен театър - Пловдив
122 бр. 117 бр. 33 бр. Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
27 Септември 2024 (Петък)
Към офертата
Спектакълът "Едип и пророците" по Софокъл - на 15 Юни, част от легендарната трилогия "Пътуващият човек" на Драматичен театър - Пловдив
нова оферта 88:88:88 Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
15 Юни 2024 (Събота)
Към офертата
Спектакълът "Коприна" по романа на Алесандро Барико - на 25 Май, част от легендарната трилогия "Пътуващият човек" на Драматичен театър - Пловдив
нова оферта 88:88:88 Оферта от Grabo.bg
Валидност на ваучера:
25 Май 2024 (Събота)
Към офертата

Коментари

Коментирай 1000 символа

Изминали събития наблизо

Минало събитие
чт, 11 апр 2024 от 19:00
Пловдив Преглеждания 59
Минало събитие
вт, 09 апр 2024 от 19:00
Минало събитие
сб, 06 апр 2024 от 19:00
Драматичен театър Преглеждания 136