... прочети още Концепция: Агата Синиарска, Каролина Гживнович Инсталация: Каролина Гживнович Хореография: Агата Синиарска, Каролина Гживнович, вдъхновена от „Тетралогия на Холокоста“ от Пола Ниренска, „ Bacchanal“ от Изадора Дънкан, „Изчезнали животни“ от Маркус Коутс Изпълнение: Каролина Волинска Асистент – драматург: Матеуш Шиманувка Консултанти: Александра Ях, Александра Янус, Франциска Дитрих, Яцек Малчински, Магладена Заморска, Каролина Гживнович Копродукция: Hellerau European Centre for the Arts Пръст. Градина, в която жизнено пространство е отредено само за един-единствен вид. Полските хореографи Агата Синиарска и Каролина Гживнович изследват природата, нейните пречистващи сили, символи и опасности, за да представят радикален и съвременен прочит на травмата на Холокоста. Те базират своя спектакъл върху биографията на прочутата Пола Ниренска (1910 – 1992). Полска танцьорка от еврейски произход, Ниренска напуска страната и след множество перипетии се установява в САЩ. Там тя се превръща в една от движещите сили на модерното танцово изкуство, но не успява да се освободи от спомените за геноцида и в крайна сметка Ниренска се самоубива. Спектакълът ще бъдe показан в Полша, Чехия, Словакия, Румъния и България между юли и октомври 2019. Продукцията е осъществена като част от проекта „Хореографски територии – нови пътеки на авангарда“, реализиран в сътрудничество между Института по музика и танц, Hellerau European Centre for the Arts, East European Performing Arts Platform, Art Stations Foundation на Гражина Кулчик и Танцовия театър в Люблин. Инсталацията е създадена в сътрудничество с Pilecki Institute. Проектът се реализира в Институт „Адам Мицкевич“ като част от POLSKA 100 – международната културна програма, съпътстваща стогодишнината от възобновяването на независимостта на Полша. Кофинансиране от Министерството на културата и националното наследство на Република Полша като част от многогодишната програма NIEPODLEGŁA 2017–2022.
30 минути