Приключенията на Рицаря на печалния образ, неговия верен оръженосец Санчо Панса и неговата Дама Дулсинея вдъхновяват автори, драматурзи, композитори и хореографи век след век. Вижте интерпретацията на Държавна опера - Варна и Орлин Горанов в ролята на Дон Кихот!
Мюзикълът "Човекът от Ла Манча" на 16 Юли от 21:00ч в Летен театър:
• Място в зелена зона - за 16лв, вместо за 20лв;
• Място в синя зона - за 28лв, вместо за 35лв.
Повече за представлението:
Мюзикъл от Дейл Васерман, Мич Лий и Джо Дариън
Режисьор Борис Панкин
Диригент Страцимир Павлов
Сценография Иван Токаджиев
Костюми Петър Митев
Хореография Боряна Сечанова
Асистент хореограф Гергана Караиванова
Мултимедия Константин Гарнизов
Художник осветление Лальо Христов
Превод Борис Панкин
В ролите:
Сервантес/Дон Кихот - Орлин Горанов
Санчо/Санчо панса - Мариан Бачев
Алдонса/Дулсинея - Лилия Илиева
Хор, оркестър и балет на Държавна опера - Варна
Mюзикълът, който ще прегърне сърцето ви!
Невъзможният мюзикъл?
"Човекът от Ла Манча" се роди през ноември 1965 като една продукция, която никой не искаше. В един театър, който никой не би избрал. Като спектакъл игнориран от всички. Освен от зрителите."
Дейл Васерман
"Романът "Дон Кихот" е определен за "най-великата книга на всички времена" от Нобеловия Институт. Опитите романът да бъде интерпретиран на сцена винаги са били белязани от трудността да се събере обемът на произведението в рамките на едни спектакъл.
Блестящата идея на Дейл Васерман да представи книгата чрез история за нейния автор, Мигел де Сервантес, дава възможност да се отключи най-главното от романа, без опит да се преразкажат повече от 1000-та страници на епоса. Именно тази идея се превръща през 1965 година в легендарния мюзикъл "Човекът от Ла Манча". Продукцията започва в Ню Йорк, но далеч от Бродуей. Театърът се намира на 40 пресечки, южно от театралното сърце на града. Самата му сцена е особено специфична - с формата на трапец и публиката е разположена от три страни, няма оркестрина за музикантите, затова и оркестърът е ситуиран от двете страни на сцената. Рецензиите след премиерата са смесени. Някои критици намират произведението за прекалено сантиментално. Като че ли, този мюзикъл изглежда невъзможен.
Но зрителите не мислят така. Рекламата от уста на уста вече е стартирала. Разплаканите хора на финала на спектакъла са докоснати в сърцата си от идеализма на Кихот и неговият отказ да се предаде на цинизма и реалността. Публиката става все повече и и повече, много зрители посещават по няколко пъти спектакъла. Две години по-късно - 1967, мюзикълът вече се играе, там, където заслужава - на Бродуей. Със своята музика, вдъхновена от фламенкото, с идеята на авторите за театър в театъра, с режисьорският подход да се заложи на импровизационното начало с минимално използване на реквизит и костюми, "Човекът от Ла Манча" не звучи и не прилича на нито един Бродуейски спектакъл.
От тук нататък, съдбата на мюзикъла се родее с тази на романа - съдбата на световна слава. 10 награди "Тони", Бродуейската версия се играе 2, 328 пъти след премиерата. Преведен е на много езици, сред които: немски, шведски, иврит, финландски, суахили, унгарски, японски, исландски, сиамски, словенски, украински, узбекистански, урду. Песните от мюзикъла стават хитове в "Билборд" и се изпълняват самостоятелно от звезди като: Елвис Пресли, Франк Синатра, Даяна Рос, Пласидо Доминго (той самият играе Дон Кихот в една от продукциите), Шер. Филмова версия с участието на София Лорен и Питър О'Тул, продуцирана от Карло Понти излиза на екран през 1973-та година. До днес, мюзикълът бива поставен още 4 пъти на Бродуей. Статистиката изчислява: от 1967 година до сега, "Човекът от Ла Манча" има между 12000 и 18000 продукции по целия свят.
Сега и Варна става част от невъзможният мюзикъл за мечтата на върха на рицарското копие. За да разберем с кристална яснота, че Дон Кихот не се бори с лудостта, а с реалността. А да се бориш с реалността - това е истинското рицарство. Приятно гледане и благодарим, че сте с нас, драги зрители! Извинете - рицари!
Борис Панкин
Прочети още