Лято 2017 - Част 1
Продължителност: 2 дни Подходящо за: Пролет, Лято Добавено на: 05.01.2018 г.
Разкажи ни твоето пътешествие

Дата на добавяне:
05.01.2018г.
Увод от автора:
Лято 2017 - да, да, да. Това беше вторият ни опит да покорим Седемте рилски езера. За щастие - успешен.
Семейните съвети решиха да отседнем в Сапарева баня, така че след като открихме свободни къщички (които да са съгласни да приютят и домашен любимец), се отправихме на дълго пътуване от Бургас до избраната дестинация. Искам да отбележа, че домът ни за четирите дни престой беше невероятен. Името му е... Неговото име е... - Андреевите къщи. Чисти, уютни, просторни, оборудвани, с добре поддържан двор и учтиви домакини.

След като пристигнахме, решихме да опознаем градчето, докато чакаме останалата част от фамилията. Всеизвестно е, че Сапарева баня е прочута с балнеолечението си, което е една от причините да има толкова много хора. Като оставим това настрана, беше сравнително спокойно и приятно. Може би, защото детето в мен още се обажда (а и винаги ще го прави), най-интересен ми беше ароматът от гейзер - фонтана, който е в центъра. Той е един от символите и най-известният горещ гейзер в Европа с температура на водата цели 103 градуса по Целзий. Представете си аромата, който се носеше около него... И на вас ще ви стане смешно... Естествено, това не е единствената забележителност, но целта ни беше друга.

Ден 1 - вече ви го разказах.
Ден 2. Скритият капак и кучетата, ах как обичам манастири…
Фамилията обича разходките в гората, което беше предпоставка да посетим водопад Горица. Това красиво място се намира на 4 км. от Сапарева баня, в посока Дупница, близо до село Овчарци. До него се стига с кола, по асфалтовия път, и около 15 минутки пеш в гората.

След като паркирахме колите в началото на пътеката и погледнахме напред, пред нас се откри невероятна гледка - скално лице. Високо в планината, природата беше сътворила глава на човек, гледащ в безкрая. За юни (или юли), както се очаква, си беше доста горещо, което ни накара да напълним шишетата с вода от близката чешма и да се скрием в гората. Както казах, до водопада се стига бързо, а началото на пътеката е означена с цветна табелка, която няма как да бъде пропусната. След няколко минути вървене в прохладната гора стигнахме до площадката, от която се вижда водопад Горица. Водопадите винаги са ме изумявали и да си призная са ми слабост, така че както винаги бях оставена без думи от красотата. Висок 39 метра, той си има своята история, но нея може да я прочетете и сами.
Порадвахме, починахме, "поснимахме" и по, по, после се отправихме към Ресиловския манастир. За да стигнете до него, се връщате обратно до табелата за водопада, преминавате храсталаците и рекичката. Оттам нататък вървите направо през гората. Пътеката беше сравнително лесна, с едно изключение - стръмен баир... Не преувеличавам, беше ужасен. Качихме го 4х4, с помощ от първия стигнал до края му. Нямате идея какво щастие е да седнеш в сянката и да си починеш след това така натоварващо препятствие.

Скритият капак.
Мястото, отредено за почивка бе една симпатична полянка. Докато татко проверяваше дали наблизо, аджеба, има манастир, се случи нещо НЕВЕРОЯТНО. Брат ми, 16-годишно, 181- сантиметрово исполинче, реши да подскача по пътеката. Скок, скок, сккккоооо... Странен звук се чу от земята под краката му, последван от учудени погледи, хм-кане, споглеждане и т.н. Ами сега? По-любопитните се доближиха до това… нещо, а други, като мен, извадиха всякаква техника, за да заснемат този паметен момент. Последва изучаване на "нещото", изразено в още няколко подскока върху него. Оказа се капак, който криеше, според всеки от нас, нещо различно. Родителите ни се надяваха на скрито съкровище, а детската част от семейството, включително мен, имахме доста по-странни предположения. Змии, гущери, заровен труп, тракийско съкровище, златни монети, от време оно, трушия, зимнина... Все находки, за които бихме спечелили някой лев. По едно време се появи и татко – изследователят, чудейки се къде е манастира, който въобще не обърна внимание на заниманията на групата.
- Тате, открихме съкровище!!! – казах аз, а той продължавайки да разглежда gps-а, ми каза:
- Стига си приказвала глупости! Виждам пътеката, но не и манастир.
- Татко, какъв манастир.. богати сме. След още 2, 3 минути търсене, реши да помогне на свако и брат ми да отворят капака. Пробвахме с пръчки, клечки, щека, разравяне и заравяне…
-Ето за това трябва да си носиш инструменти в колата… - каза свако, който беше плувнал в пот от опитите и според мен се чудеше за какво ще изхарчи съкровището.

За момент се зарадвахме, когато йоркито на братовчедките прояви интерес и започна да души, което според нас означаваше, че наистина има нещо умряло от долу. Споменаването на труп и змии, които изкачат от дупката успяха да разплачат най-малкия член на фамилията – 13-годишната ми братовчедка. Опитите продължиха още около 10-тина минути, последвани от мрънкане да отворим капака и обещания, че ще се върнем да разберем какво е, след което, изпотени и все още превъзбудени от случилото се, решихме да продължим към манастира. За жалост не успяхме да разберем какво се крие под капака, но аз ще ви разкрия тайната, в края на моя разказ.

Пътят към манастира минава през поляна, в която сянката е само мираж. Представете си какво е по това време на годината, в 14.00 часа… За капак чухме кучешки лай. Надеждите да е далеч и да е само едно куче не се оправдаха. Лаят идваше от близката гора, от където се показаха три каракачанки. Вероятно пазеха стадо животни. За съжаление лаят стана по-силен и по-близък до нас, което ни накара да се приближим един до друг и да си плюем на петите. Едно от кучетата тръгна в нашата посока и забелязахме, че не е голямо, което естествено не беше успокоение. Вървейки се блъснах в братовчедка си, която от своя страна – в майка си. Тя се беше навела и събираше нещо, което накара първата да попита:
- Мамо, сега ли намери да събираш билки???
Малкото куче наближаваше, а ние бързахме все повече, гушнали нашето в ръце. Вече приближило до нас, леля хвърли към него камък (спокойно природозащитници – не го уцели), а то любопитно го подуши. Преследването приключи, но лаят все още се чуваше, а билките, които според братовчедката леля събираше, всъщност се оказаха камъни. Вероятно за защита, иначе не си го обяснявам.

След поредното приключение стигнахме до Ресиловския манастир. На входа му имаше чешма, която утоли жаждата, а предвидливо приготвените сандвичи - глада. Тук е момента да спомена, че не съм привърженик на манастирите, а след този преход – още по-малко. Историята му може да намерите в интернет, тъй като там имаше една единствена жена, подкосяваща тревата (беше леко зловещо). Все пак по-заинтересованите от мен, влязоха в двора, но не откриха кой знае какво.

Пътят обратно, решихме да го минем с кола. Питате се "от къде кола?". Ами ще ви кажа – изпратихме мъжката част от групата по обратния път. Докато чакахме да се върнат, се скрихме под близките дървета на сянка. В близост имаше рекичка, което направи почивката ни невероятна. Да легнеш на чистата трева, под величествени дървета, да гледаш небето и единственото, което чуваш да е шумът на реката е меко казано успокояващо и зареждащо. Скоро тишината беше нарушена от преминаващо стадо овце, с каракачански кучета, но този път бяхме само зорко наблюдавани. Няколко минути след това превозът ни дойде и потеглихме обратно към Сапарева баня, където си починахме добре, вечеряхме – обилно (СКАРА) и се подготвяхме за следващия ден.

Продължителност: 2 дни
Подходящо за сезон: Пролет Лято
Етикети:
Планина За двойки За деца За компания За уикенда
Виж на картата
Разгледай галерия
1 Екопътека "Горица" - Овчарци
От автора:
Водопадът е на 4км от Сепарева баня, в село Овчарци. Водопад Горица е един от седемте Овчаренски водопада, намиращи се в северното подножие на Рила планина.
Спирате на края на асфалтовия път, има навес, чешма и къща, където перат килими. Пътеката към водопада се намира в ляво и има табела. До водопада се изкачвате по каменни стълби.Може да комбинирате с разходка до Ресиловския манастир.
Съвет:
Заредете се с положителни емоции.
Планирано време: до 1 час
слаб дъжд 18°C
5 дневна прогноза
днес 10° / 18° 29 мар 9° / 21° 30 мар 11° / 22° 31 мар 11° / 23° 01 апр 13° / 26°
Рейтинг за Екопътека "Горица" - Овчарци:
4.5 / 3 оценки
2 Ресиловски манастир "Покров богородичен" - Ресилово
От автора:
Пътеката започва от същото място като тази за водопад Горица. От началната точка тръгвате на дясно, минавате през храстите, пресичате рекичката и продължавате по ясно изразената пътека през гората. За около час сте до манастира. Той има просторен двор, катерушки за децата и чешма на входа. Чист е и поддържан. Разположен е на голяма поляна, така че няма как да го пропуснете. До него се стига и с кола, която има къде да се паркира.
ВНИМАВАЙТЕ с баира...
Планирано време: от 1 до 2 часа
слаб дъжд 18°C
Рейтинг за Ресиловски манастир "Покров богородичен" - Ресилово:
4.5 / 5 оценки
3 Църква "Свети Георги" - Сапарева баня
От автора:
Сапарева баня се намира в Югозападна България в подножието на Рила планина. Близко е до водопад Горица, Ресиловския манастир, Седемте рилски езера и водопад Скакавица. Известен е с балнеолечението си, като всяка година се посещава от хиляди туристи. В центъра на града се намира гейзер-фонтан, който е най-известния в Европа с температура на водата от 103 градуса по Целзий.
Църквата се намира в квартал "Гюргево", който е бившо село.
Посетете.
Планирано време: до 1 час
слаб дъжд 17°C
5 дневна прогноза
днес 10° / 17° 29 мар 9° / 20° 30 мар 11° / 21° 31 мар 12° / 23° 01 апр 14° / 25°
Заключение от автора:
Сега е време за голямата тайна. Какво имаше под капака? По-късно същата година, свако ходи отново в тази част на България. Разходи се по същата пътека, намери същия капак и го отвори. Истината е, че се оказа шахта с водопроводни тръби…