• Маршрут "гр. Враца - в. Скакля - м. Патлейна - м. Избата - вр. Околчица"
  • GPS Координати: 43.19607030, 23.55648990
  • Отвори в Google Maps
Рейтинг:
5.0 / 4 оценки
Места за нощувка наблизо

Маршрут "гр. Враца - в. Скакля - м. Патлейна - м. Избата - вр. Околчица"

Враца
ясно небе 23°C
5 дневна прогноза
днес 11° / 23° 30 мар 11° / 22° 31 мар 11° / 23° 01 апр 12° / 23° 02 апр 11° / 21°
421м. н.в.
преглеждания за последните 30 дни 56
преглеждания за целия период 10238
Популярност на обекта в различни класации
Дата на публикуване 23.06.2016г.
Добави снимки Опознай.bg разчита на потребителите си да помагнат да покажем със снимки или видео всички наши красиви забележителности. Изпратете ваши снимки за "Маршрут "гр. Враца - в. Скакля - м. Патлейна - м. Избата - вр. Околчица"" за още по-богато съдържание.
По улицата над Служба "Пожарна безопасност" (или покрай МБАЛ "Хр. Ботев") се излиза в края на града при дома за стари хора "Зора". Пътеката минава покрай изоставена кариера за варовик и завива вляво, като пресича коритото на потока, спускащ се от водопада. С леко изкачване извежда до карстов извор, където отново пресича потока и започва стръмно да изкачва към водопада. След като достигне до подножието му, пътеката завива рязко вляво, преодолява много стръмен участък, минавайки покрай входа на голяма, но плитка пещера и извежда на обширна поляна в горната част на скалния венец, където има кът за отдих с пейки и маса. Пътеката завива вдясно и в югозападна посока през карни полета извежда на просторни пасища с кошари в м. Патлейна. Продължава се срещу течението на потока и се достига до голям карстов извор, където също има кът за отдих. Оттук следва плавно изкачване в югоизточна посока по коларски път и се достига разклон – в посока запад-югозапад се отклонява пътя за х. Пършевица. Продължава се по пътя направо, който изкачва към м. Царево ливаге и през местностите Избата и Клено извежда на шосето, по което вляво за около 10 мин. се достига паметникът на вр. Околчица.

GPS тракове на маршрута можете да изтеглите тук: